|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hannepande ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 10-Juni-2008 kl. 22:54 |
Jeg har fået mig et Acer Aspire iDea 511 mediecenter, som kører Vista Media Center. Denne vil jeg gerne have til at samarbejde med min Thomson DSI 4200 sat-receiver, men VMC vil simpelthen ikke installere Thomson'en. Under opsætning af VMC kan jeg godt få et billede igennem, men jeg kan ikke skifte kanal med fjernbetjeningen fra VMC, selv om jeg bruger de medfølgende IR-links. Jeg har også forsøgt mig til bevidstløshed med at forsøge at lære VMC den gamle fjernbetjenings koder, men det lykkes heller ikke. Jeg giver simpelthen op, når der er trykket over 100 gange på fjernbetjeningen fra forskellige vinkler og forskellig stuebelysning og VMC stadig ikke kan få et ordentligt signal. Ja, jeg er ved at være godt træt af mit Mediecenter. Især fordi Acer påstår, at Thomson receiveren er kompatibel med Mediecentret og henviser til sælger, Computersalg, som bare henviser til, at jeg da kan købe mig til opsætningshjælp hos en lokal konsulent. Viasat fatter ingenting og Kjærulff 1, som importerer sat-receiverne var egentlig meget søde, men henviser også til Computersalg. Tja. Hvad gør en klog? Jeg har læst mig til, at der skal bruges en masse ekstra-udstyr, Floppydtv osv, og jeg har også læst mig til, at langt fra alle, som investerer i disse ting, får opsætningen til at virke. Jeg vil bare kunne optage på mit Mediecenter og jeg håber virkelig, at nogen af jer kloge hoveder her i forummet, kan hjælpe mig til at få det til at virke. Alternativt kunne jeg sælge dyret og købe en dvd-optager i stedet for. Også for at gøre betjeningen lidt mere enkel. Håber I kan hjælpe :)
|
|
Med venlig hilsen
Hanne Andersen |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
En bedre løsning er beskrevet her... Har du sat disse IR-blastere rigitig op? |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Hannepande ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Ja, jeg har sat begge IR-blastere til, placeret dem på sat-receiveren i nærheden af IR-modtageren. Jeg kan se, at de blinker, dvs. modtager information, når jeg trykker på fjernbetjeningen, så det burde ikke være problemet. Du skal have tak for linket til siden med den meget udførlige beskrivelse af, hvordan man opsætter en VMC-sat-løsning. Er sgu bare liiidt usikker på at starte på sådan noget, men hvis det er den eneste løsning, må jeg vel til det. Har bare, som jeg skrev før, set flere tråde, hvor folk ikke kan få det til at fungere, så jeg er ikke helt tryg ved at bruge flere tusind kroner mere i udstyr. Jeg kigger på det :) Hvis man nu køber en regulær harddiskoptager vil jeg ved optagelse skulle gøre dette helt manuelt, ikke? Jeg mener, først vælge optagelse på sat-receiveren og så sætte optageren til at starte og optage på en bestemt indgang? |
|
Med venlig hilsen
Hanne Andersen |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10593 |
![]() |
Den bedste løsning vil være en satmodtager med indbygget harddisk. Jeg kan selvfølgelig anbefale den jeg selv har, en Arion AF9300 PVR. Med rette CAM fungerer den både med Viasat og Canal Digital, og så bliver alle optagelser i ægte digital kvalitet. Mulighed for 4 samtidige optagelser, mens du ser en femte kanal eller en tidligere optagelse fra harddisken. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |