|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
michaelf ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2008 Status: Offline Point: 13 |
![]() Sendt: 12-Juni-2008 kl. 21:33 |
Jeg byggede en HTPC da jeg boede i USA og brugte et Hauppauge WinTV-HVR-1800MC kort til at optage programmer fra satellit. Derovre brugte vi ikke CAM kort, så hauppauge kortet virkede direkte med satellit boksen.
Nu er jeg i Danmark og har i skyndsomhed købt et Hauppauge WinTV-HVR-4000 kort og troede det ville virke direkte med min Canal Digital HD boks, men jeg er blevet klogere. Mit spørgsmål er hvilken opsætning er den bedste til at se og optage Canal Digital TV i normal og HDTV kvalitet i Windows MCE (Vista 32bit)? Opsætning 1: - Hauppauge WinTV-HVR-4000 kort - Hauppauge WinTV-CI CAM læser - Conax CAM Opsætning 2: - FloppyDTV S2 - Conax CAM Eller er en tredje opsætning bedre? Noget jeg godt kunne lide ved mit amerikanske kort var at det hardware encodede MPEG, men ovenstående er vidst kun software encoder baseret. Jeg har en Intel Quad Core2 2.4GHz CPU så software encoding er måske ok? Redigeret af michaelf - 12-Juni-2008 kl. 21:35 |
|
![]() |
|
michaelf ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2008 Status: Offline Point: 13 |
![]() |
1, 2, 3... 1, 2... Er den her mikrofon tændt?
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det du forsøger er at interface til en sat-boks.. Der er nogen der fået det svar at det er ikke muligt..
Redigeret af avh - 13-Juni-2008 kl. 14:32 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er allerede igang med at sende mit Hauppauge kort tilbage, det lyder bare ikke som en god løsning.
Jeg havde ikke hørt om Technotrend S3200 kortet, er der nogen grund til at du valgte det over FloppyDTV kortet? Og med S3200 kortet skal man vidst oveni også have fat i en CAM læser og CAM kort? |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
En forskellene er helt banalt prisen: Der er et PCI-kort, som dog kræver to PCI pladser. Technotrend s3200 kan anvendes i forbindelse med DVBviewer og Mediaportal, som så er softwaren, der skal anvendes i stedet for MCE. Uanset hvad du vælger af TV-kort, er der en dark horse vedr. serienr-test, som smartcardet måske udfører i relation til satboksen... Redigeret af avh - 13-Juni-2008 kl. 15:26 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for den udførlige information. Jeg prøver et af kortene og krydser fingre for at seriel nummeret ikke bliver tjekket.
I artiklen du sendte mig et link til havde forfatteren held med at det ikke blev tjekket, men artiklen var godtnok også skrevet for næsten et år siden. HVIS seriel nummeret gør at det ikke virker uden min Canal Digital boks, er det så muligt at køre det vha. en IR ledning? I mit tidligere setup i USA skiftede min HTPC kanaler med en IR sensor forrest på min satellit boks. Program guiden sørgede MCE for og det virkede rigtig godt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |