|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Insaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 396 |
![]() Sendt: 13-Juni-2008 kl. 17:20 |
Hej alle!
Jeg har lagt mærke til at min subwoofer ikke arbejder når jeg spiller musik via optisk kabel fra min computer. Det er et Asus A8N motherboard med onboard optisk udgang, som jeg anvender. I kontrolpanel har jeg sat den til 5.1 surroundhøjtalere uden held. Nogen der ved hvad, jeg gør galt? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Din kilde er ikke AC3 er hvad der er galt. Der sendes KUN to kanaler via Digital, med mindre din kilde har et AC3 lydspor (Og du har indstillet dit software korrekt).
Der findes dog en masse lydkort der kan lave AC3 lydspor af alle kilder, herunder alle Auzentechs kort. Nogle onboard lydkort kan også klare det, men disse onboardlydkort er mest at finde på de lidt dyrere bundkort. Eksempler på disse lydkort er fx: ALC882D, ALC883D, ALC889DTS osv... Man kan dog hvis man er lidt fix (Og det virker ikke i spil) indstille FFdshow eller AC3Filter til at encode alt til AC3, men på Vista kræver dette at man kan bypasse Media Foundation Protected Media Path, og anvende Directshow til til lyd frem for MFT(Som anvendes default til MP3, WMA, WMA, MPEG2 Audio) Jeg har lavet et program til denne operation, men det er en Alpha. Selvom mit program er stabilt, og brugervendligt er installeren ikke færdig så installationen er lidt omstændelig. Hent programmet her |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |