recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt Output på HVR-1300
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårligt Output på HVR-1300

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
futt3 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Juni-2008
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligt Output på HVR-1300
    Sendt: 17-Juni-2008 kl. 10:39
Hey Allesammen.

Jeg har netop samlet et Media Center til den gamle, så han kunne få samlet alt i et. Og nu kører det hele endeligt efter planen, og alt kan styres igennem MCE. MEN, så var der jo lige et problem! Tuner kortet som sidder i maskinen er et Hauppauge WinTV HVR-1300 MCE. Når man optager noget på en kanal, og så skal se noget på en anden, så skal man jo over på tv'ets "analoge kanal", og der er billedet super ringe! Det analoge signal der kommer ind i tuneren er super fint, af et analogt signal af være, men når det så skal sendes op i tv'et igen, så er det mega ringe. Der er masser af sne, og er slet ikke det samme som der normale analoge signal.

Andre der har haft problemer med det? Og evt. har en løsning? Eller skal jeg skaffe et bedre analog kort?

Bonus spørgsmål: Dual Tuner kort, betyder at jeg kan optage en ting på MCE, og se noget andet på på tv'ets "analoge kanal", og ikke igennem MCE vel? Da, ham jeg købte kortet af, sagde der var Dual tuner på kortet, men kan ikke se det står nogle steder på nettet.

På forhånd tak for hjælpen!

Kasper

Redigeret af futt3 - 17-Juni-2008 kl. 10:57
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 11:18
En mulighed kunne være at skifte til programmet
www.dvbviewer.com.
Dette program kan optage/vise alle programmer inden for et MUX  i digital kvalitet og med undertekster.

Alle de danske kanaler sendes pt. i samme mux.
Dvs. det er ikke nødvendig med dobblet-tuner, som selvfølgelig også er en løsning, når det drejer sig om MCE.
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 13:18

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

www.dvbviewer.com.
Dette program kan optage/vise alle programmer inden for et MUX  i digital kvalitet og med undertekster.

Er det testet?
Kan man opsætte en brugbar løsning med Vista MCE (alternativt MediaPortal) i kombination med DVB-Wiever til at vise TV?

Mokuer

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Mokuer Mokuer skrev:

www.dvbviewer.com.

Er det testet?
Kan man opsætte en brugbar løsning med Vista MCE (alternativt MediaPortal) i kombination med DVB-Wiever til at vise TV?

Mokuer

Ja, det fungerer upåklageligt med Mediaportal. Jeg har ikke prøvet MCE.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 13:27

www.dvbviewer.com.

Alle de danske kanaler sendes pt. i samme mux.
Dvs. det er ikke nødvendig med dobblet-tuner, som selvfølgelig også er en løsning, når det drejer sig om MCE.

DVBViewer fungerer kun med digitale kanaler og løser derfor ikke problemet med de analoge.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 13:31

Oprindeligt skrevet af futt3 futt3 skrev:

Hey Allesammen.

Jeg har netop samlet et Media Center til den gamle, så han kunne få samlet alt i et. Og nu kører det hele endeligt efter planen, og alt kan styres igennem MCE. MEN, så var der jo lige et problem! Tuner kortet som sidder i maskinen er et Hauppauge WinTV HVR-1300 MCE. Når man optager noget på en kanal, og så skal se noget på en anden, så skal man jo over på tv'ets "analoge kanal", og der er billedet super ringe! Det analoge signal der kommer ind i tuneren er super fint, af et analogt signal af være, men når det så skal sendes op i tv'et igen, så er det mega ringe. Der er masser af sne, og er slet ikke det samme som der normale analoge signal.

Andre der har haft problemer med det? Og evt. har en løsning? Eller skal jeg skaffe et bedre analog kort?

Bonus spørgsmål: Dual Tuner kort, betyder at jeg kan optage en ting på MCE, og se noget andet på på tv'ets "analoge kanal", og ikke igennem MCE vel? Da, ham jeg købte kortet af, sagde der var Dual tuner på kortet, men kan ikke se det står nogle steder på nettet.

Kasper

Hvad med at sætte en simpel T-splitter på, så du får antennesignalet direkte til TV, så kan du ihvertfald ikke give kortet skylden for den evt. dårlige kvalitet.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 13:32

Det med at optage/vise programmer inden for et MUX virker uden problemer, har kørt med det i ret lang tid...

Det med at få det kombineret med MCE synes jeg er et spørgmål om, hvilket bruger-interface, der kan etableres.
Helt banalt kan man jo have begge programmer installeret og så skifte rundt mellem den via en fjernbetjening.

Eller man satse på et enkelt program som f.eks. dvbviewer og så accepetere det brugerinterface, som det har, med fordele og ulemper.

MediaPortal kunne også bruges, hvis det kan opsættes stabilt, det har de samme muligheder...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
futt3 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Juni-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af futt3 futt3 skrev:

Hey Allesammen.

Kasper

Hvad med at sætte en simpel T-splitter på, så du får antennesignalet direkte til TV, så kan du ihvertfald ikke give kortet skylden for den evt. dårlige kvalitet.

Flemming

Ja, det ville nok være en god idé! Tænkte jeg slet ikke på. Men, lige et spørgsmål, findes der andre tuner, hvor man i MCE kan optage en kanal og se noget andet?

Og tak for de mange hurtige svar :) altid rart når der er hurtig hjælp.

Redigeret af futt3 - 17-Juni-2008 kl. 18:22
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu