recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parabol med HD og HD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketParabol med HD og HD TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rollagti Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Parabol med HD og HD TV
    Sendt: 18-Juni-2008 kl. 19:13

Hej Gutter.

Jeg har et SONY KDL40X3500 og er fuldt tilfreds med det.  Til jer der ikke ved det, så er det et full hd tv fra sony. ( Mener stadig at X3500 serien er topmodellen )  Det har jo DVB - C & T tuner indbygget som jeg gerne vil gøre nytte af. 

Vi skal nu flytte her til den 1 til en lejelighed som der ikke har noget tv indlagt, så vi tænker lidt på og anskaffe en parabol. Men jeg vil jo gerne stadig kunne nøjes med og bruge fjernsynet til og skifte kanal på, kan det lade sig gøre..   Altså findes der nogen løsninger ala som fx en parabol reciver der kan vidersende tv signalet til fjernsynet, så jeg zapper rundt med det ?     Forstår i hvad jeg mener ?? 

Mvh

/ Daniel Jensen
www.RaceZone.dk
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 19:20
Nu håber jeg at jeg har forstået det korrekt
TV'et kan ikke bruges til satellit, det kræver en DVB-S tuner.
Hvis du skal have så du kan flippe rundt mellem kanalerne som ved analogt kabeltv, så kræver det at du har en DVB-S tuner pr. kanal ellers er det kun muligt at se én kanal ad gangen, sagt med andre ord, uden én DVB-S tuner pr. tv kanal du ønsker at modtage, så kan du kun skifte kanal på DVB-S tuneren.
Skal du se én kanal og optage en anden, så kræves der 2 tunere.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Rollagti Rollagti skrev:

Hej Gutter.

Jeg har et SONY KDL40X3500 og er fuldt tilfreds med det.  Til jer der ikke ved det, så er det et full hd tv fra sony. ( Mener stadig at X3500 serien er topmodellen )  Det har jo DVB - C & T tuner indbygget som jeg gerne vil gøre nytte af. 

Vi skal nu flytte her til den 1 til en lejelighed som der ikke har noget tv indlagt, så vi tænker lidt på og anskaffe en parabol. Men jeg vil jo gerne stadig kunne nøjes med og bruge fjernsynet til og skifte kanal på, kan det lade sig gøre..   Altså findes der nogen løsninger ala som fx en parabol reciver der kan vidersende tv signalet til fjernsynet, så jeg zapper rundt med det ?     Forstår i hvad jeg mener ?? 

Mvh

Nej - Hvis du skal skifte kanal på TV'et kræver det en indbygget DVB-S tuner.
Mvh Hans
Til top
Rollagti Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juni-2008
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 19:45
hvad så hvis det har det??  hvad kræver det så?
/ Daniel Jensen
www.RaceZone.dk
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Rollagti Rollagti skrev:

hvad så hvis det har det??  hvad kræver det så?

Hvis du har en DVB-S tuner indbygget, så kræver det en parabol stor nok til at modtage den satellit du ønsker at modtage og evt. CAM til afkodningskort.

http://www.lyngsat.com/
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 19:47
En løs HD DVB-S tuner box, som mange gange bliver solgt samme en pabol
løsning, og det ville igen sige at du ikke kan bruge de DVB-T/C tuner der er
indbygget i TVét.

Redigeret af Startrek - 18-Juni-2008 kl. 19:47
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 20:06
Til Viasat og Canal Digital kan en HD boks lejes for omkring 60,- kr. i måneden og så er skærm og det hele med og sat op. Prisen er så et månedligt gebyr for en programpakke i 12 måneder.

Til gratis tv (FTA) kan en DVB-S2 reciever fås i Tyskland fra omkring 1500,- kr. for en god reciever, dertil skal ligges prisen for skålen og opsætning og så er HD udbuddet lidt mere begrænset til eksempelvis BBC HD og ITV HD på 28 Øst.
Skålens størrelse afhænger af hvor i landet du befinder dig.
Vestjylland kan klares med 80 - 90 cm., mens København skal op omkring 120 - 150 cm.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu