recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langsom Resume fra Dvale
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLangsom Resume fra Dvale

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Emne: Langsom Resume fra Dvale
    Sendt: 22-Juni-2008 kl. 19:42
Hej alle sammen.

Jeg har et problem med mit vista media center.

Det er utrolig lang tid om at starte fra hibernation, som det sættes i når det ikke bruges.

Jeg har sammenlignet med konens bærbar (som har en del mindre specs), og når hendes resumer kører den der animations hurtig fra venstre og mod højre og den er klar indenfor 20 sek. ca.

Når mit MCE starter fra hibernation hakker denne animations-streg meget og der går op mod 2 min. før det er klart.

Når den så er i Windows kører maskinen fint.

Specs er:

CPU: Core2Duo E4500 2,2 GHz
RAM: 2 GB Corsair
HD: 1 TB Samsung speedpoint eller sådan noget
GPU: Geforce 8600GT
LYD: Trust SC-5250 DTS
MOBO: MSI 945P NEO3-F

Den har før kunnet starte hurtigt og jeg har også lige prøvet at ominstalleret den, uden held.

Der er kørt alle opdateringer ind inkl. Vista SP1

Er der nogen, der evt. har nogle gode ideer til hvordan jeg får den til at starte hurtigt fra dvale igen ?
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 19:53

Tør man spørge hvorfor du ikke anvender S3 standby?

http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Configuration_and_Powe r_Interface

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af jessgade jessgade skrev:

Tør man spørge hvorfor du ikke anvender S3 standby?

http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Configuration_and_Powe r_Interface

Jeg har altid brugt dvale funktionen, da den bruger zero-volts. Den kan også sagtens starte op ved optagelser mv.

Hvis maskinen bare er på standby bruger den vel stadig en del strøm, eller ?

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Jeg har altid brugt dvale funktionen, da den bruger zero-volts. Den kan også sagtens starte op ved optagelser mv.

Jeg har målt min egen PC med en strømforbrugsmåler købt i bilka.

Før standby: ~90W

Efter standby: 0W

Det eneste som stadig kører når PC'en sættes i S3, er strømmen til RAM - alle blæsere stoppes - og det er altså ikke målbart med det udstyr jeg har forsøgt med.

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 20:19

Jeg har målt min egen PC med en strømforbrugsmåler købt i bilka.

Før standby: ~90W

Efter standby: 0W

Det eneste som stadig kører når PC'en sættes i S3, er strømmen til RAM - alle blæsere stoppes - og det er altså ikke målbart med det udstyr jeg har forsøgt med.

Ja det lyder jo noget bedre, end jeg har troet indtil videre.

Det skal jeg da have prøvet. Ved du også om en USB strømsparreskinne kan slukkes ved S3 standby, samtidig med, at MS remoten stadig kører og virker, således at jeg kan tænde igen med remoten ?

Strømspareskinnen bruges til at slukke for Subwoofer og surround reciever, når mce'en ikke bruges.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 21:00

Det skal jeg da have prøvet. Ved du også om en USB strømsparreskinne kan slukkes ved S3 standby, samtidig med, at MS remoten stadig kører og virker, således at jeg kan tænde igen med remoten ?

Strømspareskinnen bruges til at slukke for Subwoofer og surround reciever, når mce'en ikke bruges.

Jeg ved ikke hvordan en USB spareskinne vil spille sammen med standby. Men umiddelbart vil jeg da tro at den slukker som normalt.

Hvis du kan tænde PC'en idag med remoten, når den er i hibernate, er jeg sikker på at det også vil virke ved s3 standby.

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 21:12

Det kan jeg ikke, men dette ville være en af grundene til at bruge standby fremfor hibernation. Og så selvfølgelig en hurtigere opstart.

Jeg har for resten også sådan en bilka/kvickly strømaflæser, men jeg skal have tjekket strømforbruget på MCE'en med noget mere professionelt udstyr. Den siger nemlig, at mce'en kun bruger ca. 62 Watt, når den kører og viser f.eks. en film. det lyder meget usandsynligt, at forbruget er så lavt. Jeg tror simpelthen, at når man måler på en computer, bliver resultatet forkert, når man bruger sådan en måler. Måske gør strømforsyningen noget, så aflæsningen bliver forkert, for en nyere computer burde bruge langt over 100 Watt ved Load.

Du skriver også at du har målt din til 92 Watt, hvilket er meget lavt.

Jeg har endda slet ingen blæsere i min mce, alt er passiv kølet.

Jeg ved ikke hvordan en USB spareskinne vil spille sammen med standby. Men umiddelbart vil jeg da tro at den slukker som normalt.

Hvis du kan tænde PC'en idag med remoten, når den er i hibernate, er jeg sikker på at det også vil virke ved s3 standby.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu