recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste lyd fra Blu Ray til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste lyd fra Blu Ray til forstærker

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste lyd fra Blu Ray til forstærker
    Sendt: 25-Juni-2008 kl. 14:33

Jeg har en "ældre" NAD forstærker som ikke understøtter de nye lydformater som ligger på blu ray film så som DTS HD osv...

Men hvordan får jeg så den bedste lyd ? forstærkeren har en 5.1 analog indgang, optisk, og coaxial.

Jeg har surround sound (et 5.1 setup i B&W) får jeg den bedste lyd ved at forbinde til 5.1 analog indgangen og så lade blu ray afspilleren decode lyden, og hvad gør man når der jo er 7.1 udgang på blu rayen kan man så sætte den til at downmixe til 5.1 ? fx på de nye Pioneer er det jo 7.1 udgange, hvor det fx på Panasonic DMP-BD30 er en 5.1 ?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 16:24
Nu er der ikke så mange 7.1 film endnu, så det bliver måske ikke så aktuelt, det med downmixning. Uden HDMI er eneste mulighed 5.1 analog, da optisk ikke har båndbredde nok til de nye formater
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 16:32

Ja du skal bruge din 5.1 analog indgang og overlade kodning af lyd til din Blu Ray afspiller, det betyder også at du ikke kan bruge en Panasonic BD30, da den ikke selv kan kode alle lyd formater. Panasonic BD50 og BD1400 fra Samsung ville du godt kunne bruge.

Lige nu er der ingen afspiller der kan fåes med mere end 5.1 analog, Samsung BDP1500 og Denon bliver de første med 7.1 analog.

Til top
Haugboelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-April-2008
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 18:07
Nu jeg ikke så meget inde i hele lydverdenen, men bed da lige mærke i hvad der blev skrevet her. Min forstærker har coax, optisk og de sædvanlige l/r audio indgange.

Bruger en ps3 til at afspille blu ray, men der er da ingen anden mulighed for lydoutput her end optisk er der ? (medmindre i mener l/r audio udgangene) ?

Håber det ok jeg lige låner tråden nu du har fået hjælp :)
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 14:59
Haugboelle,

Du skal bruge optisk.

Mvh

Halsted
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Haugboelle,

Du skal bruge optisk.

Mvh

Halsted

Tak :)

Det en lidt ældre Sony forstærker jeg har, STR DE-495 (står lidt om den her - http://www.ciao.co.uk/Sony_STR_DE_495__6413255#productdetail)

Er bare lidt ude i om jeg får meget ud af at skifte til en nyere, er skam glad for den, men ja der jo altid noget bedre :)

Ps min fod er næsten god igen, så jeg henter filmen i næste uge :)
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 15:39
Du får naturligvis ikke glæde af HD lydformaterne over optisk da der ikke er båndbredde nok til at overføre HD lyd gennem optisk.

Du vil helt sikkert få noget ud af at skifte til en HDMI receiver der kan håndtere de nye lydformater hvis du har et nogenlunde godt surround setup. Men som et første led i en opgradering er en Marantz 4002 et godt valg, billig og i stand til at håndtere HD lyd over PCM (fra PS3). Desuden er den rigtig god til stereo.

Jeg ligger syg i disse dage så du er velkommen til at kigge forbi i morgen.

mvh

Halsted

Redigeret af Halsted - 26-Juni-2008 kl. 15:41
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 19:29

Du får naturligvis ikke glæde af HD lydformaterne over optisk da der ikke er båndbredde nok til at overføre HD lyd gennem optisk.

Du vil helt sikkert få noget ud af at skifte til en HDMI receiver der kan håndtere de nye lydformater hvis du har et nogenlunde godt surround setup. Men som et første led i en opgradering er en Marantz 4002 et godt valg, billig og i stand til at håndtere HD lyd over PCM (fra PS3). Desuden er den rigtig god til stereo.

Jeg ligger syg i disse dage så du er velkommen til at kigge forbi i morgen.

mvh

Halsted

Okay det må jeg lige se nærmere på. Men hvis forstærkeren skal fødes via HDMI, hvordan får du så billede på dit TV, er der ikke kun en HDMI udgang på en PS3 ? Er ikke lige hjemme, så er doven og spørger hehe ;)

Okay, hmm kan godt være jeg ku se forbi imorgen, har dog ikke kørt bil i 2 ugers tid, så ved ik helt om foden er til det endnu, men jeg kan give det et forsøg, kan du ikke lige sende dit mobil nummer i en privat besked, har det ikke mere.

Og tak for info indtil videre :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 19:31
Så lige på pricerunner, det var da noget af en prisforskel der er på den forstærker :)

http://www.pricerunner.dk/pl/97-1013817/Receivere/Marantz-SR 4002-Sammenlign-Priser?other_hits=%3B%3B1934%3B&q=marant z+4002

Redigeret af Haugboelle - 26-Juni-2008 kl. 19:31
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 19:37
Haugboelle,

Marantz 4002 har 1 HDMI ud og 2 HDMI ind.

Kabel 1: PS3 (HDMI ud) --> Forstærker (HDMI ind).
Kabel 2: Forstærker (HDMI ud) --> TV (HDMI ind)

Mvh

Halsted

Redigeret af Halsted - 26-Juni-2008 kl. 19:40
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 19:44

Haugboelle,

Marantz 4002 har 1 HDMI ud og 2 HDMI ind.

PS3 (HDMI ud) --> Forst�rker (HDMI ind).
Forst�rker (HDMI ud) --> TV (HDMI ind)

Mvh

Halsted

Nå for satan, hehe var slet ikke med på at den kunne bære alle signaler, det jo ren IHC, hehe. Men cool nok. Så skal jeg altså ha ny forstærker + 1 ekstra HDMI kabel, så må jeg se om mine højtalere leverer lyden, ellers får de også en tur. Har alligevel haft det i godt og vel 6 år. Er dog glade for de små sony højtalere der, de fylder intet (og det er konen også, hehe)

Men 2500,- for den Marantz, er det en ok pris eller ?
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 21:34
Jo det er sku en meget god pris 

Du skal dog lige overveje hvor mange HDMI inputs du har brug for før du køber Ellers er et godt alternativ Onkyo 606 med 4 HDMI ind.

/Halsted
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu