recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guides?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuides?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
michaelf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juni-2008
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Guides?
    Sendt: 25-Juni-2008 kl. 18:05
Er der nogle som har links på hvordan man sætter MCE (Vista Ultimate version) op med FloppyDTV?

Jeg er ved at miste håbet om at jeg kan finde ud af at sætte det op, og ender med en dyr dørstopper.

Jeg har kun kunne finde sparsomme informationer ved at søge på internettet og er imponeret over at I andre har kunne finde ud af at sætte det op.

F.eks. når jeg scanner i MCE efter kanaler så finder den kun 44 kanaler selvom jeg kan se flere. Når jeg går ind i \Indstillinger\TV\Guide\Rediger kanaler slår jeg f.eks. DR1 til, men den vises ikke i MCE's guide. Af de kanaler jeg har i MCE som jeg kan slå over på er der ikke noget billede på nogle af dem, og kun radioprogrammerne virker.

Redigeret af michaelf - 25-Juni-2008 kl. 18:09
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 17:02
Virker firedtv?
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 17:14

Jeg installerede selv 2 stk FloppyDTV for kort tid siden, jeg har TDC kabeltv, jeg havde forventet nogen problemer, men der var ingen, fandt 314 kanaler, langt de fleste dog ikke nogen jeg kan se, eller gider se.. men dem som jeg skal kunne se fandt jeg allesammen..

de første par ting du kan kigge på er.

Rediger kanaler, der skal du slå alle dem til som du skal kunne se(mine var der fra starten men har hørt om andre, hvor man først skal ind og slå de kodet kanaler til derinde før de kommer frem i EPG.

Hvordan er dit signal, FloppyDTV er lidt krævende med en god signal kilde, har hørt mange klage over de mangler kanaler, og efter lidt tid finde ud af at deres signal var for dårligt så den ikke kunne se alle kanaler.

det med du ike kan se de kanaler der er, sidder dit cam ordenligt i og vender TDC/stofa kortet den rigtige vej?, jeg havde vendt mit kort forkert. Chippen skal sidde længst inde og vende væk fra kortet..(hvis du  forstår hvad jeg mener..)

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 20:35
Tak for tilbagemeldingerne. FireDTV kan nogen gange vise kanalerne, og jeg tror jeg har fundet frem til at det er et codec problem.

Mit signal er godt og CAM kortet vender rigtigt, samtidig har jeg sørget for at tænde for nogle test kanaler (DR1 og DR2) i MCE.

Her er hvad jeg har gjort:

-> Installerede helt ny Vista Ultimate med nyeste updates
-> Installerede ffdshow, Haali Media Splitter, VLC Viewer
-> Installerede FireDTV/FloppyDTV drivers, med MCE opsætning

-> Opsatte følgende i FireDTV Viewer:
---> (i options/hardware), Device: FireDTV BDA Tuner DVBS2, Tunertype: Terrestial, flueben i "Has CI module" og "Is DVB-S2 device"
---> (i view/channelscan), Transponderlist: FireDTV (MCE), Reception Type: Terrestial. Ved tryk på "Scan Range" finder den ca. 235 kanaler
---> Transponder List, Transponder Param: Jeg vælger Thor

Opsatte følgende i MCE:
-> Region: Danmark
-> Setup Guide Listing: guide downloadet
-> Channel Search: 44 kanaler fundet
-> (Settings/TV/Guide/Edit channels), jeg satte flueben i DR1 og DR2 for at se om de ville virke

Når jeg tænder FireDTV kommer en dialog boks op og spørger "Vil du bruge ffdshow?" (til at decode) og jeg kan svare "ja" eller "nej". Ligemeget hvad jeg svarer, så kommer der

efterfølgende en sort skærm frem med ødelagt lyd. Hvis jeg genstarter FireDTV og vælger det modsatte fra første gang, så kommer både billede og lyd frem på f.eks. DR1 og DR2.  Det er ligemeget i hvilken rækkefølge jeg gør det. Jeg kan svare "ja" eller "nej" og det virker ikke første gang, men hvis jeg vælger det modsatte næste gang, så virker det i FireDTV.

I MCE er der intet billede eller lyd. Efter hvad jeg har kunne finde ud af så har det noget at gøre med at ffdshow ikke virker som decoder (specielt i MCE). Jeg fandt et "hack" som fik MCE til at virke lidt med ffdshow, dvs. jeg kunne se DR1 men ikke DR2.

Til at starte med, så skal jeg måske først prøve at installere en ordentlig MPEG-4/h.264 decoder istedet for ffdshow som virker dårligt, hvad anbefaler i?

Det forklarer måske ikke hvorfor f.eks. DR2 ikke kan vises selvom DR1 virker?

Nedenfor er udskriften fra Digital Everywhere Support Tool:

------------------------------------------------------------ -------------------
Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 8. 0)
------------------------------------------------------------ -------------------
Generated on (Y/M/d): 2008.06.26

FireDTV / FloppyDTV devices:
devices found: 1

Status for device 1
    Model : FloppyDTV S2
    GUID : 0x0012872404001083
    HW Ver.: 01.24.04
    FW Ver.: 1.0.1 Build 13440
    Driver : 5.0.1 M

Frontend Status:
    Sig.Str.: 100%, BER: 0
    Locked   : YES

CAM Module: Conax Conditional Access

Windows System Information:
OS Path: C:\Windows

OS Version:
  Microsoft Windows Vista (Build: 6000)

OHCI Controller:
  Manufacturer: VIA
  Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

MCE Plugin:
Plugin Version 2.0.0.0
Service started!

FireDTV Transponder List:
Transponder List found:
Satellite

FireDTV Tools:
No running FireDTV tools found

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 22:33

Hvis du virkelig vil fejlfinde, så dropper du alt der dersens ffdshow og hali sjov..

Start med at konfigurer dit mce setup med de indbyggede decodere fra microsoft, en til mpeg2 og en til mpeg dd.

Check dem med vmcd.exe programmet.

Det er alt der skal til for det kører, MS har lavet det for dummies.

Hvis du kan få det til at virke der, så kan du nemmere se hvilke af dine codec eksperimenter der forvolder problemet.

Til h.264 bruger jeg powerdvd´s codec, det spiller max med mit ati hd2600xt. I DVBViewer. Som jeg anvender sideløbende med mit vista tv, for at se min ene HD kanal .. hehe....

Redigeret af h8red - 26-Juni-2008 kl. 22:36
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 22:40
Prøv med dscaler som decoder. Den er god

http://www.free-codecs.com/download/dscaler_mpeg_filters.htm

Redigeret af Epsi - 26-Juni-2008 kl. 22:41
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 17:12
Ok, nu har jeg endnu engang geninstalleret Vista Ultimate og ikke installeret nogle third-party MPEG codecs.

Efter jeg installerede FireDTV og fandt kanaler lukkede jeg FireDTV og åbnede det igen. Lyden var ødelagt og billedet var sort. Jeg lukkede og åbnede FireDTV igen og lyd og billede virkede.

Jeg tjekkede med vmcd.exe og den bruger Microsofts MPEG codecs.

Jeg satte MCE op  igen og det opfører sig stadig som ovenstående beskrevet, altså der er intet billede eller lyd.

Jeg har ikke prøvet at installere dscaler eller andre codecs endnu, da jeg ikke vil have for mange variabler kørende som kan forårsage de problemer jeg oplever.

Hvad forklarer at FireDTV har (krypteret?) signal første gang jeg loader programmet men ikke anden gang? Måske hvis jeg kan løse det, så kommer MCE til at virke efterfølgende.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu