recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med netværk PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med netværk PS3

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KongKurs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juni-2008
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med netværk PS3
    Sendt: 30-Juni-2008 kl. 22:29

Hej, jeg har i visse spil på PS3 problemer med at min "NAT/router er for strict" - og da jeg bestemt ikke har meget forstand på dette er jeg nødt til at få lidt hjælp...

Jeg læste et sted at det kan være nødvendigt at åbne for nogle porte osv, men kunne ikke umiddelbart finde ud af det.

Jeg kører med kabelforbindelse (hvilket er første ting der undrer mig, idet en router i mine øjne er en boks der videresender trådløst internet, eller?), og får en NAT type 3 og fejlmeddelelsen at routeren ikke understøtter IP fragmenter.

Da jeg har internet igennem min boligforening er jeg ikke klar over routernavn eller noget som helst, stikker bare mit kabel ind i væggen  men hvad kan der gøres?

MVH Anders

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 09:04

Ja det bliver jo nok ikke så nemt, hvis du ikke har adgang til routeren's opsætning. Men den skal sættes så PS3 Kører NAT 2 og UPnP enabled.

En router er ikke nødvendighvis kun til trådløst brug. Du kan se den som lidt forenklet fortalt er det en slags fordelings dåse, nøjagtigt som dem du bruger til at fordele den normale strøm, til dit TV, recorder og lign. Routeren har bare nogle muligheder for at diregere trafikken, til forskelige enheder.

Har du kun et stik til internet i din leglighed ?. En mulighed kunne være at bede administratoren at sætte den til DMZ, men det er ikke sikkert han vil gøre det hvis du kobler andet en PS3 på den forbindelse.

Redigeret af Klondike - 01-Juli-2008 kl. 09:21
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 09:27

Jeg begynder muligvis at forstå det her...

Men har lige snakket med min udbyder, der siger at det er nødvendigt for mig at få en fast IP-adresse, da det vil løse problemet... Giver det nogen mening? Han virkede som om at han godt vidste hvad problemet lå i.. Det er bare ikke noget jeg har læst om nogle steder på nettet..

Til top
charlie2612 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 09:31
[QUOTE=KongKurs]

Men har lige snakket med min udbyder, der siger at det er nødvendigt for mig at få en fast IP-adresse, da det vil løse problemet... Giver det nogen mening? Han virkede som om at han godt vidste hvad problemet lå i.. Det er bare ikke noget jeg har læst om nogle steder på nettet..

Havde samme pro. Fik en fast ip til en 10kr om md. Og straks viste den NAT2.

Charlie

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 09:40

jeg håber min gør det samme, ellers er jeg herinde igen om 2 dage

Har du også net igennem en boligforening?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 09:50

Uden at vide hvordan jeres netværk er sat op, kan jeg af gode grunde ikke vide om det vil hjælpe på problemet.

Men det lyder da som om din administrator kender til problemet, så mon ikke det kommer til at virke

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af charlie2612 charlie2612 skrev:

[QUOTE=KongKurs]

Charlie

Det har intet med fast ip adresse at gøre, kan du så hilse din administrator og fortælle

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det har intet med fast ip adresse at gøre, kan du så hilse din administrator og fortælle

Forvirret... Er fast IP ikke en forudsætning for at komme "længere ned" end NAT type 3? Mange af de guides jeg har søgt på nævner at fast IP er nødvendigt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 13:05

I de guides du har læst snakker de om, at PS3 skal have en fast IP adresse. som man så i routerens software kan åbne nogle porte eller sætte til DMZ. Det er ikke det samme din administrator snakker om tror jeg.

En IP adresse kan du sammenligne med din hustands adresse.

Normalt har man fra sin udbyder en unik IP adresse. Den kan enten være fast, eller en fra en pulje udbyderen har, så man for tildelt en ny hvergang, man logger på internettet.

Den unikke IP adresse er din adresse ud mod internettet, der kan ikke være to ens adresser, ellers ville de pakker du sender og modtager fra internettet jo ikke komme det rigtige sted hen.

I din router, (Den som du ikke har, men din administrator har et eller andet sted ). kan man herefter tildele IP adresser til forskelige enheder på ens netværk. Disse IP adresser bruges kun internt på dit netværk, og kan således godt have samme nummer som en anden har på sit netværk. Det er den her IP adresse der skal være fast for din PS3 så hvergang routeren diregerer trafik til og fra PS3 ved den hvilke pakker der må gå igennem osv.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 13:13

Det er jeg med på, men det vil sige at jeg efterfølgende skal have fat i min udbyder og bede ham åbne TCP og UDP portene for min faste IP, eller hvad?

Kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg mener, han har vel ikke en router til min IP, men en samlet for hele boligområdet, hvor min IP dog efterfølgende bliver fast og andres fordeles?

Redigeret af KongKurs - 01-Juli-2008 kl. 13:17
Til top
charlie2612 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

[QUOTE=charlie2612][QUOTE=KongKurs]

Charlie

Hmm 10 minutter efter jeg havde fået tildelt en fast IP viste den nat2 på min Ps3 uden jeg havde gjort noget.Andet end jeg kørte en ny netværkssøgning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 13:56

Well det bedste du kan gøre er nok som du allerede har gjort tage kontakt til din administrator, få en fast IP som han siger er problemet, og se om det virker. Hvis ikke kan du jo spørge om han vil sætte dig i DMZ, eller åbne de porte der skal åbnes.

Og nej han har ikke en router kun til din IP. Din IP er sandsynligvis en Intern IP adresse du har på jeres ejendoms samlede netværk.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu