recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 vs. wii
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 vs. wii

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mimithorup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: ps3 vs. wii
    Sendt: 01-Juli-2008 kl. 18:54

Jeg har ikke nogen af delene men elsker at spille. jeg har prøvet guitar hero på ps 2 og 3 og det er super godt. jeg har altid spillet pc. meget fifa, need for speed,cs og ander i den stil men også små spil som teritis er sjov, bare jeg kan se en konkurence så er det godt nok til mig. helts imod en modstander og ikke så meget imod computeren. det bliver hurtig kedlig.

jeg har 2 børn på 4 og 6 år er der nogen af dem de kan få noget sjov ud af så vil det være godt, men det er legetøj til far, der er det vigtigeste lige nu.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 19:36

HVis det er legetøj til far, ville mit valg ikke være svært - PS3 (eller Xbox 360).

Wii er helt klart genialt til ungerne, og dig selv når du får besøg af gutterne - men hvis du skal sidde alene og spille lidt bilspil, platformespil, actionspil, så vil en PS3 eller Xbox 360 være at foretrække.

Jeg har selv både Xbox 360 og PS3, men det er kun min PS3 der bliver brugt - simpelthen fordi min omgangskreds har PS3...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 19:39
Et rigtigt dilema. Dine børn vil helt sikkert få mest ud af Wii'en der er også klart flest spil til børn. Men du vil sikkert blive træt af wii'en efter et par måneder. Med træt mener jeg at du ikke vil gide at spille singleplayer spil på den mere, dertil er grafikken og tempoet for ringe blandt de få voksenspil der er. Det var ihvertilfælde det der fik mig til at købe en PS3. Når jeg er alene så er det altid PS3en jeg bruger, men når vi har gæster så er det Wii'en der bliver hevet frem. Jeg vil sige at de 2 maskiner komplimenterer hinanden godt. PS3en er for de seriøse gamere og egoister mens Wii'en er social og for hele familien. So flip a coin :-)
Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2008
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 19:58
PS3 til mig og en Wii til konen.. så er der styr på sagerne..
An  a day...
Til top
Lindahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 20:17

I denne forbindelse kan man vel godt sige, at spillene er vigtigere end maskinen. PS3´erens største problem er ( i mine øjne), at det ikke vrimler med gode spil, man gider smide 400-500,- for. Jeg vil næsten vove den påstand, at der findes lige så mange gode spil (også for voksne) til Wii´en. Men det er selvfølgelig meget smag og behag. Xbox´ens største force er, at der findes langt flere spil (og selvfølgelig også langt flere dårlige spil). Prøv evt. at søg lidt på www.ign.com ell. www.gamespot.com, og se hvilken maskine spillene tiltaler dig mest hos. Forza 2 er næsten nok i min verden, til at retfærdiggøre købet af en Xbox360. Og så synes jeg controlleren til Xbox´en er mange gange bedre end pandangen til PS3, i hvert fald set ud fra et ergonomisk synspunkt.

Men i sidste ende er det jo meget individuelt

Redigeret af Lindahl - 01-Juli-2008 kl. 20:17
Panasonic TH-42PX80
PS3 320 gb
NAD C162
NAD 214 THX
Dali 109
Panasonic TH-50PV60
Xbox360 60 gb
MSI Wind 320 gb
HTC Magic
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 20:33
Lego Indy og Lego Star Wars på PS3 er klare hit for 4 - 6 årige. Begge understøtter co-op. SW understøtter net spil.
Kuro
Til top
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 20:34

Jeg har før spurgt om det samme. Min knægt på 12 år var meget i tvivl. Han havde i forvejen en PS2 men ville gerne købe en ny, enten PS3 eller en Wii.

Han valgte at købe en Wii og han er i store træk glad forden. Nu har jeg selvfølgelig selv leget lidt med dyret. Jeg synes faktisk at grafikken er OK. På højde med PS2 og til børn på 4 og 6 år så tror jeg der er rigtig god fornøjelse i en Wii. Men finder du en PS3 på bud igen omkring 2500-2600 er det nok den man skal købe. Man får trods alt mere for pengene hvis prisforskellen ikke er større.

Mvh Lars.
Til top
Gauze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2007
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 23:11

Spilpriserne er sgu identiske på stort alle konsoller. Og køber man spil på nettet eller sågar via ebay, så er der gode penge at spare.

Og den med, at spillene til PS3 ikke er gode, synes jeg er noget fis. Der findes rigtig mange gode spil til PS3. Bilspil? Skal man gå efter hvad anmelderne siger, så findes de bedste til PS3. GT 5 er et godt bud til et seriøst spil.

Action? Jamen for hulen. Største delen af de spil der findes til PS3 er actionspil.

Det fedeste ved Wii'en er alle de geniale Nintendo spil der er lavet til den. Men det er vidst også det. Der findes en god håndfuld 3. parts spil til Wii'en som er gode, men der findes godt nok også en masse crap. Men det gør der vel til de fleste konsoller :)

Men som du skriver, så ville jeg vælge en PS3. Der er gode børnespil og så kan du samtidig bruge den som Bluray afspiller. 2 fluer med et smæk.

Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 04:07
Til dig selv så er det PS3 eller 360.
Mest til børn så Wii.

Men alle 3 konsolelr virker fint til alle, men skal bare kigge lidt bedre efter nogen gange.

Da du siger online så ser min liste over bedste konsol online sådan her ud 360 bedst(live er kanon), PS3 kommer lige efter(ingame dashboard snart,) og Wii sidste.

så siden det er imellem PS3 og wii og du synes online vigtig, tag PS3.

Gauze :Spil er en smags sag. personlig synes jeg lige nu PS3 har sådan en dårlig spil udvalg det ikke engang er sjovt(som RPG, shooter of action fan). uncharted demo følte meh(køber snart alligevel ><), rachet var nice og MGS4 ser jeg frem til prøve (mangler penge). Gt serien død da jeg fik forza, da gameplay er vigtiger end grafik her!
Men er jo altid multikonsol spil også, men med 360 så bliver de ALTID købt der(pågrund a live til online, flest venner med 360, bedre controller(smags sag igen) og til sidste kører mange bare bedre på 360.
Men med naruto og valkyrie chronicles så skal jeg nok blive glad for mig PS3 igen ><.

Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 09:05

Som nuaa indikerer udkommer de fleste spil til baade PS3 og XBOX. Det er begraenset med eksklusive titler.

PS3 har sådan en dårlig spil udvalg det ikke engang er sjovt (som RPG, shooter of action fan)

Hvad er det saa for nogle titler du faar for boxen som shooter og action fan? ud over GOW og HALO?

Hvor kom boxen egentlig paa tale? Manden skal vaelge mellem PS3 og Wii!

Mimithorup, jeg kan ikke sige noget til dit valg ud over hvad der allerede er sagt. Ud fra det her er jeg ikke i tvivl om at det er PS3 du skal have>

men det er legetøj til far, der er det vigtigeste lige nu.

meget fifa, need for speed,cs og ander i den stil men også små spil som teritis er sjov

BORING!
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 11:30
Derfor jeg sagde han skulle vælge PS3.

Sidste del var mere til Gauze og omkring hvor vigtig ens smag er. ><
1 vigtig ting HALO ER CRAP!!, men stadig bedre en resistance. GoW 2 ser ud til blive bedste shooter i lang tid. Faktisk ikke spillene der gør 360 bedre til shooters men controller + live. Og action så er der ingen ting der kommer i nærhed af ninja gaiden 2. Samme tid kommer Too Human næste måned. damn glemt næste crackdown
Endte med købe 360 for jrpg, hvilket enlig var en grunden til jeg fik PS3. Men de kommer jo aldrig.(mistwalker > squareenix :p)

ah gået fra nintendo fan (NES, SNES og N64), til sony fan (PS2) til MS fan(360). Personlig er jeg glad for det skifter så meget med hvem levere bedste spil.
Anyway var ikke menig jeg vil have ham til købe en 360. Men bare en point of hvor vigtig ens smag og folk kan have ret i PS3 lineup er dårlig.(kan også var modsat at folk synes 360 lineup er skod)
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 11:46
Fra idag kan det vel næppe siges, at x box live er bedre en PS3 online. Da vi med FW 2,4 har fået Thropies, og adgang til alle XMB'ens funktioner fra spillene. Bare lige den forskel at Online delen i PS3 er gratis, hvorimod du betaler for XBox.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu