|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
scaramanga ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 14-Juli-2008 kl. 16:48 |
Hej håber ikke der blir grinet røv i laser!!!men når jeg går ind i mce i min amitech htpc og vil tilføje eks nogen mapper den skal overvåge for film filer,skriver den godtnok den tilføjer filer men alle mine dvd rip´s fra dvd shrink og dvd fab kan den ikk finde,hvis jeg kigger i eks filnavn skriver den "der blev ikke fundet nogen videoér,der er enten ingen videoér,eller også vises en tom mappe",den kan dog godt finde indhold hvis det drejer sig om divx film?what to do please???ps bruger vista home mce |
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Jeg går ud fra at det handler om DVD-Filer, og det mener jeg ikke at MCE kan finde ud af. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Vista Media Center kan ikke vise DVD (Video_TS\*.vob mapper) under Video, dog kan de vises i et DVD library. Dette gøres ved at sætte en regkey, se guide på dette link: |
|
![]() |
|
scaramanga ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Hej og mange tak,i aner ikk hvor meget frustration jeg har haft over ikke at vide om det i det hele taget var muligt at gøre noget...nu har jeg fulgt linket og gjordt vad der står.når jeg så åbner mce. kommer der ikke noget dvd bibliotek frem,jeg har prøvet at markere hvor den spørger om den skal stoppe med at overvåge mine medie mapper og så sat markering igen for at den skal overvåge mine medie mapper igen,men nu tilføjer den ikke noget nyt?er der et sted hvor mce nulstilles for tidligere tilføjede medier så der kan startes på en frisk,og mon det afhjælper problemet,skal jeg selv tilføje et dvd bibliotek eller skulle det poppe frem af sig selv nu jeg har ændret mce ifølge support på microsoft? mvh Dan |
|
![]() |
|
![]() |
nå vil lige sige at så fandt jeg efter 2.3 millioner førsøg endelig et dvd bibliotek i mce!!! når jeg ændrede det: (Play )der stod under "showgallery" til (Gallery) så skulle gallery såmænd bare skrives med STORT
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Nu kender jeg ikke din opsætning og filstruktur, men sådan her vil det virke med DVD Library: \Movies\DVD\Film 1\Video_TS \Movies\DVD\Film 2\Video_TS osv. (Filstrukturen i mapperne skal være ligesom på DVD'en) Her skal du så tilføje regkey så DVD Library fremkommer under TV menupunktet (Ligger ikke under Video / Billeder) Tilføj mappen "\Movies\DVD" nu vil "Film 1" og "Film 2" fremkomme under DVD Library. Hvis du ønsker at DVD Library skal vise et cover for hver film, skal covereret placeres i mappen "\Movies\DVD\Film x" og hedde "folder.jpg" Redigeret af Karlshoj - 15-Juli-2008 kl. 08:52 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Karlshøj
![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Prøv at start Windows Media Player direkte fra skrivebordet. Under settings\Library har du en oversigt over dine overvågede folders, slet evt. alle her og opret dem herefter igen.
Alternativt prøv at flytte dine DVD film i en Public\Videos, denne er tilgængelig har Media Center som default. Prøv evt. at kalde din DVD mappe noget andet end "DVD" måske Vista for en svaghed for dette navn? |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det var så en AHA oplevelse...var ikk engang klar over det var media player som afspillede filer for mce... mvh Dan |
|
![]() |
|
![]() |
Du gør betydeligvis noget forkert, lige prøvet det på en anden maskine og virker korrekt. 1) i Regdb ændre ShowGallery fra Play til Gallery 2) Opret en mappe i C:\ eller D:\ der hedder DVD (Opret den på din interne harddisk, ikke noget netværksdrev eller USB harddisk) 3) Opret en undermappe under DVD der hedder filmens navn f.eks D:\DVD\Blinkende Lygter 4) Kopier det der svarer til DVD'ens indhold ind i den nye mappe, så det ser sådan ud: D:\DVD\Blinkende Lygter\Video_TS + D:\DVD\Blinkende Lygter\Audio_TS 5) Genstart computeren 6) Start Media Center og vælg DVD Library 7) Højreklik og vælg tilføj film, vælg mappen D:\DVD Hvis dette ikke virker må der være noget galt med dine DVD rip. Prøv med en original DVD film og kopier den ind på samme måde. (Hvis den er kopibeskyttet brug evt. AnyDVD fra www.slysoft.com) |
|
![]() |
|
![]() |
Hey igen,lige engang til for prins knud:) 1:jeg har lavet en mappe under mit c:drev der hedder dvd,i den ligger jeg en film &n bsp; &n bsp; &n bsp; 2.gensta rter og går i mce,der tilføjer jeg mappen under overvågning af dvd mappen(du skriver højreklik og tilføj film,det kan jeg ikk finde ud af:( )3.den finder stadig ikke filmen
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Kan ikke give yderligere vejledning, da ovenstående virker. NB. Højreklik = Info knap på fjernbetjening. (Giver samme resultat som tilføj mapper til overvågning tilføjes under indstillinger) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |