recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kan ikk tilføje noget i mce!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkan ikk tilføje noget i mce!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
scaramanga Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: kan ikk tilføje noget i mce!
    Sendt: 14-Juli-2008 kl. 16:48

Hej håber ikke der blir grinet røv i laser!!!men når jeg går ind i mce i min amitech htpc og vil tilføje eks nogen mapper den skal overvåge for film filer,skriver den godtnok den tilføjer filer men alle mine dvd rip´s fra dvd shrink og dvd fab kan den ikk finde,hvis jeg kigger i eks filnavn skriver den "der blev ikke fundet nogen videoér,der er enten ingen videoér,eller også vises en tom mappe",den kan dog godt finde indhold hvis det drejer sig om divx film?what to do please???ps bruger vista home mce                                                                                    

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af scaramanga scaramanga skrev:

Hej håber ikke der blir grinet røv i laser!!!men når jeg går ind i mce i min amitech htpc og vil tilføje eks nogen mapper den skal overvåge for film filer,skriver den godtnok den tilføjer filer men alle mine dvd rip´s fra dvd shrink og dvd fab kan den ikk finde,hvis jeg kigger i eks filnavn skriver den "der blev ikke fundet nogen videoér,der er enten ingen videoér,eller også vises en tom mappe",den kan dog godt finde indhold hvis det drejer sig om divx film?what to do please???ps bruger vista home mce                                                                                    

Jeg går ud fra at det handler om DVD-Filer, og det mener jeg ikke at MCE kan finde ud af.
Mvh Hans
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 19:55

Vista Media Center kan ikke vise DVD (Video_TS\*.vob mapper) under Video, dog kan de vises i et DVD library.

Dette gøres ved at sætte en regkey, se guide på dette link:

http://support.microsoft.com/kb/930526

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 20:52

Hej og mange tak,i aner ikk hvor meget frustration jeg har haft over ikke at vide om det i det hele taget var muligt at gøre noget...nu har jeg fulgt linket og gjordt vad der står.når jeg så åbner mce. kommer der ikke noget dvd bibliotek frem,jeg har prøvet at markere hvor den spørger om den skal stoppe med at overvåge mine medie mapper og så sat markering igen for at den skal overvåge mine medie mapper igen,men nu tilføjer den ikke noget nyt?er der et sted hvor mce nulstilles for tidligere tilføjede medier så der kan startes på en frisk,og mon det afhjælper problemet,skal jeg selv tilføje et dvd bibliotek eller skulle det poppe frem af sig selv nu jeg har ændret mce ifølge support på microsoft?

mvh Dan

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 23:10
nå vil lige sige at så fandt jeg efter 2.3 millioner førsøg endelig et dvd bibliotek i mce!!!         når jeg ændrede det: (Play )der stod under "showgallery" til (Gallery) så skulle gallery såmænd bare skrives med STORT                 men hvordan dælen nulstilles mce for filer så jeg kan opdatere fra min htpc+eksterne harddisk?har prøvet at sætte den til at stoppe med at overvåge mine medie mapper og dernæst tilføje mine medie mapper ,men der dukker stadig ikke nogen dvdér op i dvd library                                  mvh Dan
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 08:52

Nu kender jeg ikke din opsætning og filstruktur, men sådan her vil det virke med DVD Library:

\Movies\DVD\Film 1\Video_TS

\Movies\DVD\Film 2\Video_TS

osv. (Filstrukturen i mapperne skal være ligesom på DVD'en)

Her skal  du så tilføje regkey så DVD Library fremkommer under TV menupunktet (Ligger ikke under Video / Billeder)

Tilføj mappen "\Movies\DVD" nu vil "Film 1" og "Film 2" fremkomme under DVD Library.

Hvis du ønsker at DVD Library skal vise et cover for hver film, skal covereret placeres i mappen "\Movies\DVD\Film x" og hedde "folder.jpg"

Redigeret af Karlshoj - 15-Juli-2008 kl. 08:52
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 13:17
Hej Karlshøj      tak for din tid;jeg prøver at gøre som du skriver.1 går ind på min harddisk 2.laver en folder der hedder movies.3 laver en folder i movies der hedder dvd.4 tilføjer en film i dvd mappen med video ts filerne lagt iorden.5 starter mce op.6 går ind i konfiguration af mediebibliotek.7vinkler movies mappen af som tilføj 8.så kommer det lille popop vindue med tilføjer filer,men den finder ingenting           hvordan kan det være den også bliver ved at vise tidligere tilføjede medier eks under videobibliotek,hvis jeg har bedt mce om at stoppe øvervågning af disse mapper.kan den nulstilles på andre måder end bare ved at bede den om at stoppe overvågning af diverse mapper?håber virkeligt på hjælp,otherwise iám screwed................hilsen Dan        
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 14:30

Prøv at start Windows Media Player direkte fra skrivebordet.

Under settings\Library har du en oversigt over dine overvågede folders, slet evt. alle her og opret dem herefter igen.

Alternativt prøv at flytte dine DVD film i en Public\Videos, denne er tilgængelig har Media Center som default.

Prøv evt. at kalde din DVD mappe noget andet end "DVD" måske Vista for en svaghed for dette navn?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 16:45

Ja det var så en AHA oplevelse...var ikk engang klar over det var media player som afspillede filer for mce... mendu har ret der kunne jeg fjerne det hele der var overvåget(den finder dog stadigvæk noget i mit video bibliotek som ikke skulle være der men pyt.   oki jeg har fået et dvd -bibliotek frem i mce,men dammit det driller godtnok at få filerne derover...        &n bsp;  på min eksterne hdd tilsluttet over usb har jeg oprettet en folder Movies/dvd(også prøvet at kalde dvd for vista!)dernæst tilføjet en film,så tilbage til mce og tilføjet ovennævnte mappe,men den finder nada,ligeledes gjordt det samme på mit drev på htpcén,der finder den heller ikk noget,ligeledes prøvet at ligge den ind på på min public/videos(som dvd)heller ikke noget...nogen ideér

mvh Dan

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 17:38

Du gør betydeligvis noget forkert, lige prøvet det på en anden maskine og virker korrekt.

1) i Regdb ændre ShowGallery fra Play til Gallery

2) Opret en mappe i C:\ eller D:\ der hedder DVD (Opret den på din interne harddisk, ikke noget netværksdrev eller USB harddisk)

3) Opret en undermappe under DVD der hedder filmens navn f.eks D:\DVD\Blinkende Lygter

4) Kopier det der svarer til DVD'ens indhold ind i den nye mappe, så det ser sådan ud: D:\DVD\Blinkende Lygter\Video_TS + D:\DVD\Blinkende Lygter\Audio_TS

5) Genstart computeren

6) Start Media Center og vælg DVD Library

7) Højreklik og vælg tilføj film, vælg mappen D:\DVD

Hvis dette ikke virker må der være noget galt med dine DVD rip. Prøv med en original DVD film og kopier den ind på samme måde. (Hvis den er kopibeskyttet brug evt. AnyDVD fra www.slysoft.com)

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 22:16
Hey igen,lige engang til for prins knud:)                                                           1:jeg har lavet en mappe under mit c:drev   der hedder dvd,i den ligger jeg en film         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;        2.gensta rter og går i mce,der tilføjer jeg mappen under overvågning af dvd mappen(du skriver højreklik og tilføj film,det kan jeg ikk finde ud af:(  )3.den finder stadig ikke filmen   4.kan se mine filer er gemt som vts filer der er ingen audiofiler!!! har tidligere afspillet mine film med nero showtime har det noget at sige med hvordan de er pakket/gemt?      meget taknemmelig for hjælp hilsen Dan      ps.du bor vel ikk i Vejle?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Hvis dette ikke virker må der være noget galt med dine DVD rip. Prøv med en original DVD film og kopier den ind på samme måde. (Hvis den er kopibeskyttet brug evt. AnyDVD fra www.slysoft.com)

Kan ikke give yderligere vejledning, da ovenstående virker.

NB. Højreklik = Info knap på fjernbetjening. (Giver samme resultat som tilføj mapper til overvågning tilføjes under indstillinger)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu