recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvis nu (PS3 / BluRay afspiller)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvis nu (PS3 / BluRay afspiller)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pongolle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvis nu (PS3 / BluRay afspiller)
    Sendt: 16-Juli-2008 kl. 00:45

Jeg overvejer at købe en bluray afspiller her i den nærmeste frremtid. Og så tænkte jeg på, om man ikke lige så godt kan købe en PS3?. Så får man jo både bluray afspiller og en spillemaskine. Eller skal jeg bare gå efter en Bluray afspiller?

De Bluray afspillere jeg har set, koster jo omkring 3000-4000.- og PS3 koster omkring de 3000.-

Er Bluray delen i en PS3 ligeså god som i en almindelig afspiller?

På forhånd tak

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 01:51
Ja, Blu-ray-delen i en PS3 er ligeså god som i en almindelig afspiller, og i de fleste tilfælde bedre, da PS3'en selv kan dekode TrueHD og DTS-HD MA, hvilket kun få dedikerede afspillere på nuværende tidspunkt kan. Desuden understøtter PS3'en profil 2.0, så du får adgang til alle de mere eller mindre brugbare ekstra ting de stopper på filmene.

Billedkvaliteten vil være den samme som de bedste dedikerede afspillere derude. 1080p fra en Blu-ray-skive er simpelt at gøre 100% korrekt, så du løfter præcis det der ligger på skiven og sender det ud ved 24 eller 60 hertz. Det kan PS3'en ligeså godt som enhver dedikeret afspiller der også gør dette korrekt.

40GB-modellen er også relativt støjsvag; mange af dem der klager over larm fra deres PS3 har den ældre 60GB-model.

Husk i øvrigt at købe den officielle bluetooth remote til PS3'en. Den er rigtig go'.
Til top
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 08:27
Hey Naiera, er det ikke bedre at købe f.eks denne remote da der er en dongle med http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=139_14 3&products_id=52932 så kan man bruge sin universal remote til det hele.
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 09:30
Der er jo også strømforbruget, hvis man ser mange film. Nogen der ved hvor meget en PS3 bruger i forhold til en stand-alone ved BD afspilning? Dekoder PS3 også DTS-HD MA?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 10:50
En PS3 koster under 40,- mere i drift om året hvis du ser tre film om ugen, der i snit er to timer lange. Ikke ligefrem noget hårrejsende.

Og ja, PS3'en dekoder DTS-HD MA, som jeg skrev ikke særligt langt oppe Den dekodede fra starten TrueHD, hvor DTS-HD MA så blev tilføjet for nogle måneder siden, kort efter den blev profil 2.0-kompatibel.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Hey Naiera, er det ikke bedre at købe f.eks denne remote da der er en dongle med http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=139_14 3&products_id=52932 så kan man bruge sin universal remote til det hele.

Jo, hvis du har en universalfjernbetjening, så er det jo nok en bedre løsning. Men det er ikke alle der har universalfjernbetjeninger
Til top
jfjkd08 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juni-2008
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 14:42

hva er fordelen ved en ps3 ifht. f.eks panasonic dmp 30 eller 50 (som skulle være udemærkede)?

Står selv og skal ha en blu ray nemlig..

Til top
Kynde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2008
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 15:29

Hej,

Jeg har samme spørgsmål som JFJKD08...

Hvad får man/mister man i forhold til en stand-alone BluRay afspiller?

Så vidt jeg ved, så er PS3 ikke kodefri på dvd og bluray.

Panasonic kan fås kodefri på dvd og vist også snart på bluray for BD30.

Martin

Til top
pongolle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2007
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af jfjkd08 jfjkd08 skrev:

hva er fordelen ved en ps3 ifht. f.eks panasonic dmp 30 eller 50 (som skulle være udemærkede)?

Står selv og skal ha en blu ray nemlig..

Du får en spillemaskine oveni

Til top
jfjkd08 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juni-2008
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 16:48

har en xbox 360 og der er sq ikke nogen forskel grafikmæssigt(endnu) så det ska ik være derfor

Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 20:07

Du får masser af ekstra features ved en PS3. Du har mulighed for at lægge al din musik på PS3 hardisken, alle dine billeder, surfe på internettet via enten kabel eller wifi samt selvfølgelig spillemaskinen. (så du havde en Xbox, men PS3 har jo spil som ikke fås til Xbox) I øvrigt er PS3 spillene jo på en blu-ray disk, hvilket gør at de - hvis ikke allerede - så ihvertfald inden længe vil blive væsentligt flottere rent grafikmæssigt sammenlignet med X-boksen, som jo bruger dvd som medie.

Så hvis du kan leve med at en PS3 ikke er ligeså flot som en standalone BD afspiller, så er det klart det bedste køb!!!

Redigeret af wicca - 16-Juli-2008 kl. 20:09
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af jfjkd08 jfjkd08 skrev:

har en xbox 360 og der er sq ikke nogen forskel grafikmæssigt(endnu) så det ska ik være derfor

Så vidt jeg husker er Xbox360 film download tjenesten ikke til rådighed i DK endnu, men PS3's skulle efter sigende komme til Europa sidst på året.

Personligt har jeg både en PS3 og en Panasonic BD50. PS3'er står i soveværelset, så kæresten kan spille Buzz uden at forstyrre mig og BD50'en har fået en plads i hjemmebiografen i stuen. Vi har den 60GB PS3 som godt kan høres i stille scener. Det kan BD50'en ikke.

Har også en Xbox360m men det er efterhånden lang tid siden den har været brugt til noget fornuftigt.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu