recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blueray på PC ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlueray på PC ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
soeren_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Blueray på PC ?
    Sendt: 18-Juli-2008 kl. 23:30
Hej alle,

Da mit DVD drev alligevel stod overfor pension blev det nye et Blueray drev.

Udover at det er lykkedes mig at spille en enkelte blue ray film i 800x600 med PowerDVD, så har det ikke været muligt.

Jeg har forsøgt med Arcsofts løsning og den fejler med at systemet ikke er HDCP kompatibelt?

Hvad er nu lige HDCP ???

Hilsen Søren

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 12:03
Hej Chris,

Ja, så er det nok min skærm der er synderen - pt. er det en 20" fladskærm. Dels kunne jeg godt afspille en film på mit gamle 32" Sony. Udover det så er specs:

Intel Dual Core 2 2.67Ghz (?) CPU
4 GB
Geforce 8400 GPU
2x WinTV kort

Det er planen at tilslutte en projektor på et tidspunkt. HDCP kompabillitet giver mig lige det i baghovedet.

Hilsen Søren

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af soeren_dk soeren_dk skrev:

Hej Chris,

Ja, så er det nok min skærm der er synderen - pt. er det en 20" fladskærm. Dels kunne jeg godt afspille en film på mit gamle 32" Sony. Udover det så er specs:

Intel Dual Core 2 2.67Ghz (?) CPU
4 GB
Geforce 8400 GPU
2x WinTV kort

Det er planen at tilslutte en projektor på et tidspunkt. HDCP kompabillitet giver mig lige det i baghovedet.

Hilsen Søren

Jeg skal lige nævne at monitor og mediecenter er forbundet via DVI - hvor imod tv'et var forbundet via S-Vidio
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 19:56
Hej igen.

Det gjorde udslaget. Jeg lagde mærke til at værktøjet ikke understøttede mit digitale output, og fluks smed jeg et gammelt analogt kabel i og det gjorde forskellen - der kan nu afspilles Blueray i stor stil her.

:-)

Søren
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af soeren_dk soeren_dk skrev:

Det gjorde udslaget. Jeg lagde mærke til at værktøjet ikke understøttede mit digitale output, og fluks smed jeg et gammelt analogt kabel i og det gjorde forskellen - der kan nu afspilles Blueray i stor stil her.

Men muligvis med en reduceret opløsning!!! Hollywood er paranoide overfor analoge outputs som de ikke kan kontrollere på samme måde som HDMI. En Blu-Ray disc indeholder et flag som kan instruere PowerDVD om at forringe opløsningen! Nice, ikke. NOT.

Løsningen er at installere AnyDVD HD, hvorefter HDCP ikke længere vil være et issue for dig.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu