Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
digiboydk
Junior bruger
Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
|
Emne: Hvad er forskellen ? Sendt: 24-Juli-2008 kl. 16:18 |
Jeg er lidt ny på det her, og har behov for lidt råd...
Jeg har kig på disse 2 Sony surround reciever som skal køre på en Panasonic PT-AX200 projektor (ej købt), og højt. er Gallo 5.1 købt her på fælleskøb.
STR-DG820 til kr. 3450 STR DA3300ES til kr. 6243
Men jeg kan ikke se hvad 820'eren kan i forhold til den store... Jeg har behov for opskalering og konvertering (tror jeg), hvilket 3300 kan...
Jeg vil gerne at jeg kan tilslutte div. av udstyr, DVD, PC og hvad man nu får hen af vejen, men også det gamle udstyr, VHS, video8 osv. Jeg har ikke andet udstyr, mit tv og video er stadig et noget gammelt B&O men virker perfekt, og så længe det spiller vil jeg ikke udskifte det.
Men altså en projektor og højt. samt reciever er der nu blevet råd til.
Måske men skal vælge noget helt andet i den prisklasse ???
mvh Lars
|
 |
digiboydk
Junior bruger
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 14:52 |
slet ingen der kan komme med et bud ? :-)
Lars
|
 |
zirio
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
|
Sendt: 26-Juli-2008 kl. 10:32 |
Hvis du skal bruge den til opskalering af så mange indgange, så vil jeg anbefale dig at kigge på Onkyo 875. De har måske ikke fået det bedste ud af deres Reon HQV, men hvis du vil sætte alle de indgange til, så vil du opleve en klar billedeforbedring, med en Reon i stedet for den der sidder i Sony'en - Men det er en Farudojia ( eller hvordan man nu lige staver til det)
|
 |
digiboydk
Junior bruger
|
Sendt: 26-Juli-2008 kl. 11:20 |
zirio skrev:
......så vil du opleve en klar billedeforbedring, med en Reon i stedet for den der sidder i Sony'en - Men det er en Farudojia ( eller hvordan man nu lige staver til det) | Takker, Reon er det selve billedbehandlingschippen ? skal lige siges at jeg ikke har de store krav om at det skal være super billed kvalitet... Det jeg går efter er at jeg kan smække alt mit AV udstyr gennem forstærkeren, og kun have et kabel til projektor, samt surround på hele svineriet.
Lars
|
 |
zirio
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
|
Sendt: 26-Juli-2008 kl. 13:08 |
Jeps Reon HQV er billedchippen, der er indbygget i Onkyo-modellen. Men du vil opleve en rimelig god billedforbedring, når du smider den gennem billedbehandling. Du kan sætte alle kabler til, og bruge HDMI-udgangen til projektoren!
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 26-Juli-2008 kl. 15:15 |
digiboydk skrev:
zirio skrev:
......så vil du opleve en klar billedeforbedring, med en Reon i stedet for den der sidder i Sony'en - Men det er en Farudojia ( eller hvordan man nu lige staver til det) |
Takker, Reon er det selve billedbehandlingschippen ?
skal lige siges at jeg ikke har de store krav om at det skal være super billed kvalitet...
Det jeg går efter er at jeg kan smække alt mit AV udstyr gennem forstærkeren, og kun have et kabel til projektor, samt surround på hele svineriet.
Lars
| Så er det måske lige så vigtigt at det har MANGE indgange, gerne HDMI, skal du bruge component? De nye fra Onkyo leverer med 4 HDMI indgange, så de tager meget. Og du får samme billedbehandlingschip som i Sony'en... Til de højtalere ville en 705/706 måske ikke være helt tosset, eller hvis du kan nøjes med 3 HDMI indgange, en brugt 805/875?? Mange hilsener
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |