recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Tv tuner til bærbar pc?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy Tv tuner til bærbar pc?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Tv tuner til bærbar pc?
    Sendt: 25-Juli-2008 kl. 14:06
Hej jeg har bestilt en bærbar pc uden tv tuner. Jeg har kigget lidt efter nogle usb2.0 og buscard tunerer. Jeg overvejer at købe en christv licens til computeren, så den medfølgende software er ikke det vigtigste. Men jeg ville geren have en god stærk tuner del og evt inkluderet hardware encoder(MPEG). Er der nogen der kan anbefale et kort.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 17:05
Jeg har kigget på Hauppauge WinTV HVR-1400. Men er den kompetibel med det kommende DVB-T mpeg-4 format. Jeg syntes ikke, at de skriver så meget om det deres hjemmeside.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 22:43

At den eventuelt er kompatibel med MPEG4, er jo ikke tilstrækkeligt, der skal jo også i den forbindelse bruges et Smartcard for at kunne afkode kanalerne, ligeledes vides det jo ikke hvilket krypteringssystem der vil blive anvendt. Så konklutionen må være, at den ikke er egnet. Derudover, så står der også tydeligt i Specs.:

Digital videoformat: MPEG-1, MPEG-2, DVB

Redigeret af Radiomanden - 26-Juli-2008 kl. 22:43
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 06:56

Tak

De angivne MPEG-1og MPEG-2, er det ikke bare en begrændsning sat af den medfølgende software. Jeg havde kun tænkt mig at bruge dvb-t og analog modtagelse. MPEG-4 dekodningen var for ikke at skulle skifte kortet ud, når MPEG-4 bliver mere aktuelt. 

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 07:46

Et par forslag til eksterne modtagere med CAM-modul, som anført af #radiomanden.

http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=119 0404664

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p195_TechnoTren d-Connect-CT-3650-HDTV-USB-CI-TT-Viewer.html

Mener ikke at Boxer har meldt ud pt., hvilket krybteringssystem, de vil anvende i Danmark. I Sverige bruger de Viacess.

Om programmer er encoded som som Mpeg2 eller MPeg4 er som du selv er inde på op til den anvendte software at klare...

Hvis udsendelserne derimod skulle blive udsendt efter DVB-T2 standarden vil det kræve nyt hardware.
Boxer har meldt ud at at de vil anvende DVB-T, men der kan jo ske ting og sager i mellemtiden...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 09:15

Har du forslag til et godt kort uden cam modul, som kan kan køre i vista 64  wce. Jeg var i den tro at Hauppauge wintv hvr-1400 var et hd kort. Men det er det vidst ikke.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 09:39
Dit forslag om Haupauge wintv hvr-1400 er vel et fint bud...
Det er et pcmcia-kort og passer fint til en bærbar...

HDTV er kun et spørgsmål om software, herunder codecs installeret. (og om PC-en/grafik er kraftig nok).
HDTV i DVB-t nettet ser ud til at have lange udsigter (ikke plads nok med DVB-T), men er allerede muligt både i kabel og sattellit.

Umiddelbart vil du med en MCE-løsning ikke få undertekster på udsendelserne...

Der er andet program, som er forholdsvis let at gå til i stedet, som kan det uden problemer.
http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features&sub= devices#devices
Hvis det har interesse check denne liste over supporteret TV-kort...

Redigeret af avh - 27-Juli-2008 kl. 09:42
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 10:07

Tak vil det sige at hvis man har to udgave af samme produkt som f.eks

Hauppauge

WinTV-HVR-900

WinTV-HVR-900-HD

Så er der kun forskel i den medfølgende software.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 11:22

Mener den eneste platform pt, der er forskel på hardwaren til SD og HD er satellit, DVB-s og DVB-s2.

Derimod er det afgørende, hvad der findes og driver til kortene og hvilke programmer, der understøtter TV-kortene, det være sig sdtv eller HDTV.

Alt efter behovet synes jeg, den medfølgende software kunne være udmærket...

Men også  egentlige HTPC-programmer, som f.eks. DVBviewer, Sagetv, Mediaportal kunne måske være at foretrække.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu