recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MCE og TerraTec Cinergy S2 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MCE og TerraTec Cinergy S2 ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TiN-MAN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista MCE og TerraTec Cinergy S2 ?
    Sendt: 29-Juli-2008 kl. 20:01

Jeg er ved at bygge mig et Mediacenter, men mangler tuneren, da jeg absolut ingen forstand har på den slags.

Jeg har ledt og ledt, samt læst så meget at jeg ævler om tunere i søvne

Jeg vil gerne have en tuner der virker med Vista MCE, understøtter HD, og Pay TV (Canal Digital eller Viasat.), picture-in-picture, gerne optage og se en anden kanal på samme tid (men ikke et krav).

Er der nogen der har erfaringer med TerraTec Cinergy C PCI? og om den overhovedet kan virke med Vista MCE og Viasat/Canal digital? eller er der andre forslag

Enhver hjælp er velkommen

Til top
kolmorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Sydney
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 12:47

Hej

Jeg skrev for kort tid siden er svar som du måske lidt kan bruge mht DVB-C kort. Se det evt. her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43694& PN=3

Så desværre er det hele ikke sådan lige til at gå til. Som jeg skriver i tråden har jeg et TechoTrend 1501-C. Det er for så vidt et fint kort og med lidt modifikationer kan det vikre i Vista MCE, men jeg har store problemer med at få kortet til at auto dekryptere de kodet kanaler, derfor skal jeg skifte mellem MCE og et dekrypteringsprogam når jeg skifter kanal.

Jeg ved ikke om der er nogle producenter som har lavet bedre software, som selv kan klare dette i MCE, men måske FireDTV kan.

Hvad det angår at se PIP samt opdage på en kanal og tilmed se tv på en anden kræver som udgangspunkt mindst to tunere samt tilhørende antal udbyderkort (tdc, stofa mv.). Jeg har ikke selv prøvet dette endnu og jeg kunne forestille mig at det er svært at sætte op i MCE i og med at MCE ikke understøtter DVB-S og DVB-C kort endnu.

Sidst, hvad det angår HD kanaler, så kræver det blot at du har en digital tuner (eller flere hvis du vil benytte ovenstående mulighed). Der kan også fåes tunere med indbygget dekodere til at håndtere HD tv, men computeren kan også sagtens klare arbejdet.

Håber det svarer lidt, ellers må du jo sige til.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 13:27

Der er vel ikke forskel TV-kortet, om det skal anvendes til SDTV eller HDTV, når der er tale om DVB-C?

Ovennævnte technotrend TV-kort kan anvendes til begge dele.
Det er uden nogen form for hardware-decodere.

Dekodningen uanset om det er SDTV eller HDTV kan klares af HTPC-en.
Noget af arbejdet kan overlades til grafik-kortet, hvis hardwareacceraltion er supporteret.

I stedet for at satse på MCE, kan eksempelvis DVBviewer anvendes til både SDTV og HDTV...

Når man anvender kabel-tv, kan man jo altid se en kanal via TV-et tuner (dog kun analog), ellers vil det som anført af #kolmorgen kræve flere tunere.
DVBviewer kan håndtere flere programmer samtidigt, hvis de ligger inden for samme MUX (frekvens) og er ukrybteret...

Det program klarer også krybteret kanaler , mosaic-view (PIP), og DVB-undertekster.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu