recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvd drev - kan ikke ændre region!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdvd drev - kan ikke ændre region!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dæncker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Emne: dvd drev - kan ikke ændre region!
    Sendt: 02-August-2008 kl. 13:45
Det lader til at jeg er røget ind i et problem. Jeg kan lige pludselig ikke skifte region på mit dvd drev mere. Når jeg går ind og skifter kan jeg se at der står at man kun har et begrænset antal regionskift tilgængelig og at jeg nu har 0 tilbage. Det har jeg ikke set før nu og mit drev står låst på region 1, så kan ikke se de andre region-dvd'er mere.

Er der noget man kan gøre??

pft
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2008 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Dæncker Dæncker skrev:

Det lader til at jeg er røget ind i et problem. Jeg kan lige pludselig ikke skifte region på mit dvd drev mere. Når jeg går ind og skifter kan jeg se at der står at man kun har et begrænset antal regionskift tilgængelig og at jeg nu har 0 tilbage. Det har jeg ikke set før nu og mit drev står låst på region 1, så kan ikke se de andre region-dvd'er mere.

pft

Ja - Bruge AnyDVD.
Mvh Hans
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2008 kl. 13:58
I stedet for AnyDVD (som koster mere end et nyt DVD drev...), kan man installere en hacket firmware hvor drevet er gjort RPC-1 som i gamle dage (RPC-1 = uden regionskoder, RPC-2 = det nuværende system). Det kan lade sig gøre med de fleste drev, se rpc1.org for detaljer (somewhere...).

Hvis det er et LiteOn drev, er det meget nemt, idet der her findes et lille program som kan gøre drevet RPC1 og/eller resette tælleren for regionskoder hvis man ønsker det.

En tredje mulighed er at bruge VLC til DVD afspilning. VLC kan omgå RPC-2 i de fleste tilfælde.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Dæncker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2008 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

pft

Ja - Bruge AnyDVD.

Skulle lige til at skrive om den kunne bruges da jeg så den på forsiden. Tak for det.
Til top
Dæncker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2008 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

I stedet for AnyDVD (som koster mere end et nyt DVD drev...), kan man installere en hacket firmware hvor drevet er gjort RPC-1 som i gamle dage (RPC-1 = uden regionskoder, RPC-2 = det nuværende system). Det kan lade sig gøre med de fleste drev, se rpc1.org for detaljer (somewhere...).

Hvis det er et LiteOn drev, er det meget nemt, idet der her findes et lille program som kan gøre drevet RPC1 og/eller resette tælleren for regionskoder hvis man ønsker det.

En tredje mulighed er at bruge VLC til DVD afspilning. VLC kan omgå RPC-2 i de fleste tilfælde.

Ved ikke lige hvilket drev jeg har, men jeg vil prøve VLC.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2008 kl. 14:09

Ved ikke lige hvilket drev jeg har, men jeg vil prøve VLC.

Et DVD brænder program fortæller dig normalt hvilket drev du har.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu