recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP!TT-1501 finder ingen kanaler?LØST
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHJÆLP!TT-1501 finder ingen kanaler?LØST

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP!TT-1501 finder ingen kanaler?LØST
    Sendt: 07-August-2008 kl. 09:24

Hej Problemet blev løst, da jeg lagde et rent image af Vista med SP1 og alle drivere på. Jeg finder nu lidt over 100 kanaler i MediaPortal.

Jeg har lige skiftet  fra Yousee analog kabel Yousee digital, men jeg kan ikke få skidtet til at finde nogen kanaler. Jeg har prøvet med Media Portal og TT-Media Center som er deres egen software burde vel virke?

En ting der undrer mig er at der i TT manual står at man inde i TT-Media Center programmet skal kunne se et Ikon når der er forbindelse til CI og CAM, men det ikon er der ikke? HJÆLP.

Jeg har sat det nye kort i samme slot som hvor der sad et Hauppauge 150 og jeg afinstallerede ikke driveren til dette kort inden. Kan det have noget at sige?

Jeg er meget i tvivl om det virker. Burde man kunne nogle finde kanaler uden CI virker eller er tilsluttet?

Nogen ide om hvordan jeg kan finde ud af om der overhovedet er liv í CI og CAM/kort fra Yousse? Kan man lave en connection til det med et eller andet fancy program der så fortæller hvilket kort man har sat i?

Imorgen prøver jeg med en reinstallation evt. andet kabel, anden PCI slot samt andet antennestik i huset. ØVØVØV havde lige glædet mig til HD TV.

Jeg har installeret BDA driver samt TT-Media Center til flg. hardware:1 stk. Technotrend Budget C-1501 inkl. CI og  1 stk.Viaccess I/II CAM (V484) + Yousee kortet.

Måske jeg lige skal tilføje at jeg modtager Yousee i Randers området.

Glemte lige at skive at i TDC butikken sagde de der gik 2 dage før det virkede, men supporten sagde at alle kort virkede med det samme? Skal pc stå tændt nogle dage med kortet i før det virker? Hvordan gjorde i?

Håber virkelig jer der ved noget om det kan og vil hjælpe mig.

vh.

Christian

Redigeret af chrlau5 - 08-August-2008 kl. 07:55
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 10:25

når man tager et kort ud, og sætter nyt kort så finder Windows ? selv ud af det.

Hvilken windows taler du om her? XP eller Vista?
XP skulle meget gerne have påpeget det nye kort som var sat i manglede drivers.
Vista kunne meget vel have hentet drivers på nettet.

Under XP er det "min computer" højreklik på ikon, vælg Administrer så kan du her se hvilken hardware der er sat op, og dem med "?" på har ingen driver sat op.

Vista bruger jeg ikke, så kan ikke helt huske præcis hvordan du kommer frem til samme liste, den er der dog.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 10:28

Det nye Tv-KORT skal fremgå iflg. kontrolpanel/system..

Hvis det er OK, har du så scannet med de rigtige parametre.
QAM64 og symbolrate 6875?

Dr1, dr2, tv2 sendes ukodet og cam behøver ikke virke for dem...

Alt efter program, kan der findes en såkaldt CAM-menu, hvor man bl.a. kan se abonnements oplysninger...

Redigeret af avh - 07-August-2008 kl. 10:31
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 10:39

Hej

Glad for der nu kommer svar :-) TAK TAK.

Ja glemte at skrive det er en Vista Ultimate hvor jeg tidligere har brugt MCE med Hauppauge analog 150 kortet. Regnede også med at Vista Ultimate kunne finde ud af skiftet.

BDA driveren bliver inst. uden probl. det er den driver fra cd´en der hedder noget med 5.00019 i den stil. Det eneste jeg udover denne driver installerede i anden omgang var TT-Media Center programmet, men har også prøvet at scanne med Media Portal med  QAM64 og symbolrate 6875. Selve kortet kan ses i enhedshåndtering under "multimedia enheder" mener jeg den hedder.

Når du (AVH) skriver at der er nogle ukodede kanaler burde de så kunne findes uden CAM og CI sat i? Kan det være signalet der bare ikke er stærkt nok i det antennestik jeg bruger? Har en 5meter lang antennekabel fra stikket i væggen hen til mediacenteret. Er der nogen måde hvor man kan checke om det "bare" er fordi signalet er svagt?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 11:23

Under scanningen kan man i nogle programmer, se signal-styrken, andre som f.eks. ProgDvB kan både vise signalstyrke og kvalitet.
Mediaportal kan også vise signastyrke under scanningen..

Hvis der ikke under scanningen vises noget signal, er der noget elementært galt...
Prøv evt. at forbinde direkte til TDC-stikket, kvalitets antennekabel kan også være en god ide...
Men hvis dit analoge kort kørte udmærket, må signalet være i orden..

Et program, der virker fint med technotrend TV-kort er forøvrigt DVBviewer...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2008 kl. 11:59

Der vises ikke noget signal overhovedet. Stikket er sat direkte i væggen, dog er der et 5 meter kabel til stikket. Det er den tidligere ejer der har lavet kablingen i huset jeg ved ikke om der kan være lavet noget som forhindre signalet? Det analog kørte fint i windows og med samme stik er der fint analog billede på mit samsung tv. Jeg har et par andre stik i huset jeg må prøve.

Når nu kortet bliver fundet så regner jeg med det ikke er det som er defekt. Hvad med drivere kan der være noget der eller ved i om det kun er BDA driveren som følger med der skal installeres?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu