|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() Sendt: 07-August-2008 kl. 15:10 |
||
Har brug for et program, som kan lukke mit Display software ned før min HTPC går i S3 standby, og starte det igen efter den er vågnet fra S3 standby.. Nogen der kender noget der kan virke? Display softwaren kan ikke finde ud af at fungere efter S3 standby, få gange virker det men de fleste gange laver den en fejl.. og producenten omaura, virker ikke videre opsat på at få det til at fungere, der er kun alpha og beta drivere ude, ingen af dem særligt gode.. |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Hvad er der tale om da?
Du kan bare lave to scheduled tasks: on user logoff
|
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
okay hvordan laver jeg de 2 scheduled task? hvorhenne ?? har ledt lidt rundt i win og kunne finde noget der hed opgavestyring. det burde kunne tænde for programmet igen, men ikke lukke det ned... |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Hvorfor? "taskkill.exe /f /im "someprocess.exe" lukker alt.... Command line parametre til at starte din "Omarudisplay" igen kan findes i msconfig (Windowstast + r skriv "msconfig" tryk enter og klik på startuptap'en....) Opgavestyring = Taskschedular, min fejl måske....men har altid kørt engelsk..."Keeps me on the edge **Knips** Where I need to be" Redigeret af Patriarken - 08-August-2008 kl. 14:52 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
||
Programmet "Hibernate trigger" kan lige nøjagtig det du efterlyser.
Det er gratis og kan downloades flere steder. (Google er din ven). Peter |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Programmet hibernate trigger....bruger noget som er indbygget og en del af Windows, laver bare en gui entry til nogle commandline switches.....
Redigeret af Patriarken - 08-August-2008 kl. 15:34 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvor skal jeg skrive"taskkill.exe /f /im "someprocess.exe" henne??, det er det jeg vil vide.. har fået lavet en opgave til at starte programmet ved logon. Nu skal jeg finde ud hvordan jeg lukker programmet når den går i standby.. Og "taskkill.exe /f /im "omaura oled.exe" lyder meget rigtigt, men hvor skal jeg skrive det? Kunne ikke finde noget i opgave styring omkring logoff.. Redigeret af Pizzabager - 08-August-2008 kl. 17:40 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Google er ikke min ven, sider der har programmet er enten døde link, eller noget der linker videre til den samme side, som siger 404 file not found... |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Du har to muligheder......Enten at skrive det direkte i "action" vinduet taskkill.exe som path to executable.... og /f /im i parametre.
ellers kan du simpelthen bare angive en sti til en bat hvor følgende indgår
sværere er det sådan set ikke.... Der er tale om TO(2) tasks en til logoff(Taskkil'en) og en til Logon på samme måde....Du kan vælge at lave en bat eller du kan vælge at skrive kommanderne i taskscheduler... Den hedder on disconnect from user session på engelsk... ![]() Redigeret af Patriarken - 08-August-2008 kl. 17:55 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Okay nu har jeg vist fået klaret det, den er igang med at optage, så jeg kan ikke genstarte lige nu, men prøver om et øjeblik.. Jeg oprettede den første opgave, udløser var, afbrydelse af forbindelse til brugersession.. går ud fra det er det samme som at logge af, og skrev så "taskkill.exe /f /im "omaura oled.exe" og den spurgte om jeg ville kører det, med de parameter, og jeg svaret ja, det var den første. Og den anden sat jeg bare til at starte program ved logon, det virkede fint, havde jeg prøvet før.. Nu håber jeg det vil virke.. tvivler dog lidt, for programmet er lidt dumt, sidste gang jeg prøvede og genstarte programmet kunne jeg ikke, så gik jeg ind og kiggede på de programmer der kørte, og der stor den, men det kørte ikke, og jeg kunne ikke få lov at lukke det ned.. så der var jeg nødt til at genstarte.. Men jeg håber det virker :) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hm ja....Hvis du er sikker på at processen er slut, så kan den startes med de parametre der er angivet i msconfig startup. Hvis der er tale om en service kan det også løses(services kræver en anderledes tilgang da der når man laver og konfigurerer dem kan angives at de skal genstares på chrash)....Men så er syntax'en en lidt anden...
Redigeret af Patriarken - 08-August-2008 kl. 18:13 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |