recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TViX: Hvad skal den fil gøre godt for?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTViX: Hvad skal den fil gøre godt for?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 894
Direkte link til dette indlæg Emne: TViX: Hvad skal den fil gøre godt for?
    Sendt: 10-August-2008 kl. 21:37

Jeg har lige prøvet at smække TViX NetShare på den bærbare og så lade den lege NTFs server. Det fungerede fint og jeg kunne uden problemer streame dvd iso'er.

Bagefter ville jeg lige slette iso'erne igen og opdagede at der var kommet følgende fil i det bibliotek jeg havde shared:  EDID_GSM_0x6275_0xABA90000.ted   

Selve filen er kun på 256 byte og lettere uforståelig, men jeg kunne da se at den havde registreret hvilken model mit fjernsyn er. Og så er det lige jeg spørger hvorfor har TViX brug for at registrere mit TV og lagre det i en fil på en server? Jeg kan til nød forstå at den måske har brug for en eller anden konfigurationsfil i selve boksen (der er iøvrigt lagt en tilsvarende fil på den harddisk, jeg har i TViXen), men ikke på en ekstern server. Er det bare mig som er paranoid og ser sorte helikoptere overalt eller kan jeg fortsat sove trygt uden at Big Brother ved hvad jeg spiser til morgenmad?

Jeg har nu ikke noget at skjule og er heller ikke genert Men det er altid rart at vide om nogen kigger

Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 22:23

Den bruges bl.a. af gamle stasi folk for at holde øje med, om der er kapitalistiske budskaber i dine Pixar film

Eller også er det en log fil som DVico kan bruge til bl.a fejlsøgning af HDMI porten. Den fortæller noget om typen af skærm og dens kapabilitet. Den er binær og ikke til meget brug for dødelige mennesker, så du kan bare slette den, selvom den nok skal dukke op igen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu