recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C konta bærbar mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C konta bærbar mediecenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nordskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C konta bærbar mediecenter
    Sendt: 11-August-2008 kl. 20:05

Hej - Hej

Jeg har et måske dumt spørgsmål.....  hvis altså sådanne findes:-)

Jeg har besluttet mig for at købe en bærbar og bruge den dels som det den er - bærbar - men også som mediecenter forbundet med mit Sony 32D3000 fjernsyn (via HDMI), som så igen er forbundet (via HDMI) med et Sony DAV-F200 anlæg. Jeg tænker på at købe en Acer Gemstone Blue 6920G. ( http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=921&pf %5Fid=6070639)

Også mit spørgsmål.....

Der er en tv-tuner i den model jeg ønsker at købe, men som jeg læser det så er det til DVB-T. Kan man udnytte DVB-C'en i tv'et? - el. på en anden måde få glæde af vores kabeltv. (Jeg håber jo, at kunne optage tvprogrammer på den bærbare)

Ser frem til de kloge svar;-)

ps. denne tråd er også under forumet for tv..... men måske passer det bedre her.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 21:10

Du kan ikke bruge tuneren i tv'et til at optage programmer på din bærebar, så skulle der være en tv udgang på tv'et som gik i din bærebar, så den kunne optage signalet..(hvilket også er en meget bøvlet løsning, som hvis det fandtes, skulle man skifte til den rigtige kanal på tv'et før din bærebar kunne optage osv..)

en løsning kan være FireDTV til bærebaren. hvis den har Firewire indgang, Så hville den bærebare fungere som et Mediacenter ligesom alle andre, med HDMI til tv'et.. Om fireDTV boksen så er særlig handy skal jeg ikke kunne sige..

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 00:23
Der er ifølge specifikationerne ikke FireWire i den PC, så for at få det til at fungere skal der indkøbes et PCMCIA Firewire (eller USB2>FireWire hvis det findes)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu