|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() Sendt: 12-August-2008 kl. 12:27 |
Efter at have brugt Vista MCE i et stykke tid, må det være tid til at prøve noget andet.. Men hvad kan de i forhold til Vista.. hvor god er DVBviewer/mediaportal i forhold til Vista MCE 1: Musik filer fra harddisk?? 2: AVI filer fra harddisk 3: Mkv filer fra harddisk 4: Blu-ray film? 5: Epg ? 6: timet optagelser? 7: fast optage serier en gang om ugen? 8: fejl i programmet i forhold til Vista? 9: HD tv kanaler med FloppyDTV, er der nogen problemer med kvaliteten, forsinkelse på kanalskift osv? Det var lige hvad jeg kunne komme på, er der andre åbenlyse fordele ulemper, må i meget gerne skrive dem.. Det med opsætningen og brug af DVBviewer/mediaportal er noget mere krævende skal jeg nok kunne finde ud af, spørgsmålet er om kæresten kan
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Ja, man burde næsten lave et sammenligningsark over de gængse mediacenter programmer. Det vil jo nok kræve et panel af flere brugere af alle værktøjerne. F.eks bruger jeg kun Mediaportal og faktisk udelukkende tv-delen. |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
Efter nu i 1½ måned at have brugt DVB viewer ( som nybegynder) og ellers vista MCE (og før det MCE 2005) i et godt stykke tid, vil jeg sige, at for mig er denne "cocktail" perfekt , og konen og børnene kan også uden problemer bruge dette opsæt. DVB-viewer fungerer fremragende og EPG'en heri er rigtig god faktisk bedre og pænere end Vista's, og det vigtigeste er, at der uden problemer kan ses og optages nemt fra alle kanaler incl.HD kanaler og så endda med undertekster der virker Til alt andet end TV-delen bruges Vista MCE, også til at se BlueRay DVD film Jeg prøvede en overgang Medieportal men blev ret hurtigt træt af dette, da det ikke ligefrem var nemt at sætte op og simpelthen for mig var for bøvlet ( jeg ønskede dog heller ikke at bruge flere timer om dagen for at sætte mig helt ind i systemet - der er jo trods alt også en familie |
|
![]() |
|
chrlau5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
![]() |
Hej AJAJ Jeg har købt DVBViewer, men kan ikke rigtig få MCE remoten til at fungere derinde. Fungerer det hos dig sådan at du udelukkende bruger en remote til at styre skift kanaler, skift til EPG, skift til teletext osv? Jeg synes jeg har set der er noget GUI menu hvor man kan gå ind og vælge mellem musik/DVD osv, men kan ikke finde det? Skal der mon et specielt plugin til?
|
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
Jep, jeg bruger udelukkende MCE remoten og det kræver blot et plugin. Du kan læse meget mere om det her på forummet fx. : http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35912& PN=4 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10593 |
![]() |
Jeg bruger Mediaportal sammen med den professionelle udgave af Zoomplayer til afspilning af mine video- og audiofiler. Zoomplayer har jeg i Mediaportal valgt som default afspiller i stedet for den indbyggede, og det sker helt automatisk og umærkeligt. Valget faldt på Zoomplayer fordi man selv kan vælge codecs og filtre til afvikling af de forskellige formater, så den i praksis kan afspille alt. Jeg bruger DVBViewer til TV og optagelse. Jeg tvivler på der findes programmer med bedre EPG en uge frem og timerfunktion. Det fungerer fuldstændig som en harddiskrecorder med wakeup fra standby og efterfølgende nedlukning, serietimer etc. Jeg har endnu ikke haft en eneste svipser. Hvis mine optagelser indeholder undertekster bruger jeg efterfølgende DVBViewer til at se dem med, ellers ovennævnte Mediaportal/Zoomplayer, fordi min alvorligste anke mod DVBViewer er, at den ikke har en ordentlig frem-/tilbagespolingsfunktion. Altså MediaPortal er favorit vedrørende punkt 1 - 4, og DVBViewer til punkt 5 - 7.
Jeg bruger så en Imon remote, som kan styre ALLE programmer der anvender tastatur genveje. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
chrlau5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
![]() |
-> ajaj tak for hjælpen har fået sat MCE remoten nogenlunde op. Kan man få en knap sat op til at starte "Hvad vises nu EPG´en"? Kan man sætte MCE remoten til at sætte pc´en i standby og komme ud af standby på samme knap som ved Vistas mediacenter og hvordan?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror du skal starte din egen tråd med dine spørgsmål, så kan du få hjælp der. Pizzabager startede denne tråd med et helt andet formål |
|
![]() |
|
kedden ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
Har et setup med yousee digital tv settop box sammen med en mediaportal pc med logitech harmony one som remote.
Bruger Mediaportal til alt undtagen at se tv, det gør jeg på settop boxen - da jeg ikk lige har fået en dvb-c tuner i htpcen endnu. Har ikke prøvet andet end MP, men syntes det funker til 95% tilfredshed. Må indrømme at det er en PAIN at sætte det op og jeg anser mig selv som rimelig computerkyndig. Men det kan til gengæld ALT og der bliver lavet rigtig mange plugins til alt muligt halløj og der er et meget stort community man ka spørge når man er i tvivl. Kan svare yessir til 1,2,3,5,6,7. 4,8,9 har jeg ikk prøvet selv men mener bestemt at det kan lade sig gøre + 1 mia andre ting. /chr |
|
/kedde
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Hej Flemming. Lige to spørgsmål til din opsætning: 1: Hvorfor bruger du Zoomplayer? Kan den noget som den indbyggede player ikke kan? Jeg har aldrig brugt andet end den indbyggede player, og synes at det har fungeret fremragende. 2: Hvorfor bruger du DVBViewer til tv? Igen, har altid brugt den indbyggede tv-del i MediaPortal, og især efter RC1 har det fungeret helt fantastisk. Jeg har også fuld EPG på alle mine kanaler, og kan også bruge den som du siger, med timer optagelse og WakeUp. Jeg brugte WakeUp tidligere, da jeg kun havde en HTPC, men nu har jeg sat en server op som kører 24/7 med alle tunerkortene, så det er der ikke brug for længere - men det virkede fint da jeg brugte det. Jeg er bare interesseret i at høre hvorfor du har valgt at gøre som du gør. Det kan jo være at jeg bare har affundet mig med nogle løsninger, som i vikeligheden kunne virke langt bedre, men jeg bare aldrig har fået dem undersøgt Redigeret af jonaskp - 16-August-2008 kl. 12:32 |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Jeg har prøvet alle tre. Og en ting er sikkert. Jeg skifter aldrig tilbage til Windows mediacenter igen, men mest pga. to ting. 1 de manglende undertekster på dvb-t 2. At hvis man har over 500-1000 musikfiler bliver det så tungt at have med at gøre at det faktisk er ubrugeligt. Men tror efterhånden ikke DVB viewer og Mediaportal har noget at lade hinanden høre for. Det er nok mere en smagssag |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |