recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE og filserver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE og filserver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ole_T Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE og filserver
    Sendt: 14-August-2008 kl. 21:39

Hej.

Jeg har et MCE med Windows MCE 2005 (ikke vista)

Jeg har så lavet et netværksdrev på min filserver og så kan jeg gå ind under video og se de DVD-film jeg har lagt ind. Det fungere egentlig okay, men den giver nogle små ryk, som om den springer en frame over eller lign.

Jeg kører det bare over normal TCP/IP v4

Kan man lave noget så det ikke hakker?

Hvordan gør I?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 21:54
Og det sker kun når du afspiller fra et network share, ikke når du afspiller fra den lokale harddisk?

Hvis ja, skal du kigge på netværksopsætningen. Der må være noget som ikke er lavet ordentligt...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 01:37
Jeg døjede med det skrammel i et par måneder, men kunne simpelthen ikke se hvor fejlen lå i mit netværksopsætning. Blev til sidst så sur, at jeg solgte min gamle router, og skiftede den ud med en 1Tb, og skiftede alle netværkskabler med Cat6 kabler. Siden har det bare funget perfekt.
Men det giver stadig ingen mening. 100Mb skulle jo være mere end rigeligt til selv Blu-ray.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2008 kl. 22:24
Havde også samme problem, dog kun ved dvd film. Men i stedet for at forbinde mine computere i min linksys router købte jeg en billig 1GB switch og nu fungerer det perfekt. Måske er det der flaskehalsen er?
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 02:17
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

100Mb skulle jo være mere end rigeligt til selv Blu-ray.
Selv om routere har 100 Mbps porte er det ikke sikkert, at de kan overføre 100 Mbps i gennemsnit. På Internettet er jeg stødt på kommentarer om, at billige routere har begrænset kapacitet og jeg læste engang om nogle måleresultater fra en Linksys wireless router. Den kunne ikke overføre mere end 7-15 Mbps, så vidt jeg husker. Så en billig router kan sikkert godt give hak i DVD-afspilning.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 12:10

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

100Mb skulle jo være mere end rigeligt til selv Blu-ray.
Selv om routere har 100 Mbps porte er det ikke sikkert, at de kan overføre 100 Mbps i gennemsnit. På Internettet er jeg stødt på kommentarer om, at billige routere har begrænset kapacitet og jeg læste engang om nogle måleresultater fra en Linksys wireless router. Den kunne ikke overføre mere end 7-15 Mbps, så vidt jeg husker. Så en billig router kan sikkert godt give hak i DVD-afspilning.

Korrekt, det er gode gamle Erlang som er på spil. Selv professionelt udstyr er ikke lavet til at køre 100% på alle cylindrer. På store routere fra eks. Juniper taler man ikke om antal porte men om hvor meget motoren kan trække...  Men det er selvfølgelig værre med udstyr på Bilka niveau.

Redigeret af slate - 17-August-2008 kl. 12:11
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Vi er i samme subnet så der er ikke noget som skal routes. Trafikken passerer gennem en switch, ikke nogen NAT tabel. Derudover var OPs problem vist (?) med DVD/ISO afspilning, og det kræver ikke den store bitrate. Det er givetvis et netværksproblem, men næppe det som du angiver.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 18:59
Førend i giver skylden på switches fra bilka..mv....kunne i jo vælge at kigge lidt på bufferen til LAN videoafvikling. Findes i Windows Media Player options....

Redigeret af Patriarken - 17-August-2008 kl. 18:59
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu