recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Format
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormat

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
OleHolm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Format
    Sendt: 16-August-2008 kl. 10:12

Hjælp. Min Eltax Harddisk optager er død. Jeg har nogle film jeg gerne vil have brændt ned på DVD-skiver. Kan man sætte harddisken fra optageren i computeren, og på denne måde brænde filmene ned?

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2008 kl. 10:46
Hej Ole,

Oprindeligt skrevet af OleHolm OleHolm skrev:

Hjælp. Min Eltax Harddisk optager er død. Jeg har nogle film jeg gerne vil have brændt ned på DVD-skiver. Kan man sætte harddisken fra optageren i computeren, og på denne måde brænde filmene ned?

Det er vist ikke lykkedes for nogle at udtrække optagelser direkte fra harddisken i optageren - eller afklare hvilket filsystem Eltax optagerne benytter (se en tråd om emnet her).

Hvordan er din Eltax død? Det lader til at flere og flere får problemet at optageren kun skriver "HELLO" i displayet når den tændes. En (måske midlertidig) løsning til det problem er, at slukke for strømmen til optageren i 50 timer (!!!). Se evt. også tråden her.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
OleHolm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-August-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 12:25

Hej Lars.

Den er helt død. Når man sætter strøm til, sker der absolut intet. Jeg har også haft en elektronikmekaniker på mit arbejde til at kigge på den, og han siger den fordeler strømmen som den skal, men at det både kan være en printplade eller harddisken, der ikke virker.

Jeg har tænkt på at se om jeg kunne købe en billig brugt Eltax, og så prøve at sætte harddisken deri. Så hvis der er nogen derude, der har en meget billig Eltax DVR-555 HD til salg, så giv mig lige et praj.

Ole

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 22:42
Hej Ole,

Oprindeligt skrevet af OleHolm OleHolm skrev:

Jeg har tænkt på at se om jeg kunne købe en billig brugt Eltax, og så prøve at sætte harddisken deri. Så hvis der er nogen derude, der har en meget billig Eltax DVR-555 HD til salg, så giv mig lige et praj.

Ja, ok - en brugt optager er nok billigste løsning. Husk også at du kan vælge en Packard Bell EHR-2080 - det er præcis samme optager (blot med andet navn og firmware).
Jeg kender desværre ikke til nogen der har nogle af de nævnte optagere til salg (men du kan jo skrive et købs-indlæg her i forummet - alternativt under efterlysninger).

Plankeby har i tidligere nævnte tråd også skrevet at der er andre alternativer til Eltax og Packard Bell (med samme format på HDD) - men jeg har ikke selv erfaring med hvilke modeller der præcis er tale om

Oprindeligt skrevet af plankeby plankeby skrev:

Til "__Jacob" du må få din HDD over i en annen Eltax, Packard Bell, Denver; Lumatron, Advent eller Philips maskin som er fra 2006 eller eldre. Da kan opptak brennes ut på DVD. En PC kan ikke lese HDD da det benyttes et spesielt formatsystem på HDD

/Lars

Redigeret af laursen - 17-August-2008 kl. 22:45
Redaktør, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu