recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværk setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetværk setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sobi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2007
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Emne: Netværk setup
    Sendt: 27-August-2008 kl. 00:52
Hej.

Har brug for lidt guidening mht mit netværk :)

Her er hvad jeg har i hjemmet:

Har på mit kontor en Airport extreme station, der er tilsluttet min ADSL forbindelse.

På kontoret er en arbejds/spil pc der er tilsluttet Airport extreme stationen med kabel.

Så har jeg i min stue en Airport Extreme base station, der forstærker det trådløse signal rundt i hjemmet.

I den anden stue har jeg mit mediecenter stående, dette kører pt. på wifi.

Har en Macbook der ligeledes kører via wifi, og bruger airport til at spille musik fra itunes.

Nu vil jeg så invistere i en  Media Center Extender Linksys DMA2100 som skal stå i soveværelset, den skal streame HD film, dvd'er alm tv osv. fra mediecentret i stue.

Mit spørgsmål er så hvad skal jeg gøre ved mediecenteret i stue, sfor at jeg kan få det til at fungere optimalt med min extender, for lige pt kan jeg vel ikke streame ting fra mit mediecenter når det kun har en wifi motager eller?

Og lad vær med at sige kabel for den er der ikke stor waf i ;)

På forhånd tak for hjælpen!

Til top
casper.skovgaar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 10:48
wifi fungerer på samme måde som kablet netværk, dvs. der kan både sendes og modtage data. Kan dit mediecenter gå på internettet eller bare se din router, så vil de andre devices på netværket også kunne se dit mediecenter. Du skal så bare have lavet en eller andet form for share på dit mediecenter, så filerne der skal streames også kan ses.
Til top
sobi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2007
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 15:15
Jeg siger mange tak for hjælpen :)
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 20:20

Oprindeligt skrevet af sobi sobi skrev:

Hej.

Mit spørgsmål er så hvad skal jeg gøre ved mediecenteret i stue, sfor at jeg kan få det til at fungere optimalt med min extender, for lige pt kan jeg vel ikke streame ting fra mit mediecenter når det kun har en wifi motager eller?

Du køber en Ethernet bridge til de enheder som ikke har wifi indbygget, så kommer de også på trådløst net..

Så enkelt kan det gøres.. koster fra 300+ og opefter

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu