Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
|
Emne: Se mine optaget programmer på en anden PC Sendt: 31-August-2008 kl. 21:23 |
Jeg har et lille problem med mit mediecenter, jeg kan ikke se mappen der hedder recorded tv(eller hvad den nu hedder i Vista MCE).
Mappen ligger i en mappe med shared filer, og på mediecenteret kan jeg godt se mappen, men når jeg åbner den samme mappe fra min anden PC er mappen recorded tv væk.. Det virkede fint med mit gamle Mediecenter som kørte XP MCE2005, men ikke på den nye med vista premium.
Nogen der kender en løsning?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 01-September-2008 kl. 01:11 |
Jeg tror du er røget ind i problemet med at Vista skjuler de virkelige mappenavne
Hvis jeg f.eks. har en mappe på et shared drev på en anden maskine der hedder MineFiler, og herefter fra min lokale maskine flytter min "Dokumenter" loaktion, så hedder mappen for mig ikke længere MineFiler, men Dokumenter. Ser du mappen fra en anden brugerkonto, så hedder den stadig MineFiler. Det er det samme med de andre "Brugermapper" som Shared Videos (Delte Vidoer), Recorded TV (Optaget TV) etc.
Du skal ligeledes lede under mapper som hedder Users og ikke Brugere osv.
Det er efter min mening noget værre rod at man ikke kan stole på at den mappe du nu kikker på, rent faktisk hedder det du bliver præsenteret for, men sådan er det desværre ikke med Vista
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 01-September-2008 kl. 07:59 |
MCenterFreak skrev:
Jeg tror du er røget ind i problemet med at Vista skjuler de virkelige mappenavne
Hvis jeg f.eks. har en mappe på et shared drev på en anden maskine der hedder MineFiler, og herefter fra min lokale maskine flytter min "Dokumenter" loaktion, så hedder mappen for mig ikke længere MineFiler, men Dokumenter. Ser du mappen fra en anden brugerkonto, så hedder den stadig MineFiler. Det er det samme med de andre "Brugermapper" som Shared Videos (Delte Vidoer), Recorded TV (Optaget TV) etc.
Du skal ligeledes lede under mapper som hedder Users og ikke Brugere osv.
Det er efter min mening noget værre rod at man ikke kan stole på at den mappe du nu kikker på, rent faktisk hedder det du bliver præsenteret for, men sådan er det desværre ikke med Vista
|
Det troede jeg også først, men har kigget alle mapperne igennem, og mine optaget ting ligger ikke i nogen af dem..
Desuden har jeg generelt et problem med at share mapper i vista.. den vil kun share dem på den samme PC, den beder mig om at angive hvilke brugere der skal have adgang til filerne, ikke noget med netværk. det eneste jeg kan se på min anden PC er mappen med delte filer, synes vista er rigtig skidt på den måde i forhold til XP.
Redigeret af Pizzabager - 01-September-2008 kl. 08:02
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 01-September-2008 kl. 10:47 |
Har du slået brugeradministration fra i din Vista? Hvis ikke, så gør. For tåbelige analfabeter og totalt imbicile computer brugere, der kan denne brugeradministration muligvis være god. Men for alle andre, er den blot pain in the a**!!!
Som Mcenterfreak skriver, så er det med mapperne på Vista noget forfærdeligt rod. Tingene ligger ikke der, hvor Vista selv skriver de ligger. Guderne må vide hvorfor, men sådan skal det åbenbart være. Jeg plejer at benytte søge muligheden og søger så efter filerne.
|
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 01-September-2008 kl. 11:12 |
Kandersen skrev:
Har du slået brugeradministration fra i din Vista? Hvis ikke, så gør. For tåbelige analfabeter og totalt imbicile computer brugere, der kan denne brugeradministration muligvis være god. Men for alle andre, er den blot pain in the a**!!!
Som Mcenterfreak skriver, så er det med mapperne på Vista noget forfærdeligt rod. Tingene ligger ikke der, hvor Vista selv skriver de ligger. Guderne må vide hvorfor, men sådan skal det åbenbart være. Jeg plejer at benytte søge muligheden og søger så efter filerne.
|
Meget mystisk.. har ikke kunne se mappen før(på min anden), da jeg havde brugeradminestration på, og jeg kunne heller ikke dele mapper..
Men der havde altid været 12 under mapper, når jeg kiggede ind i mappen på både HTPC'en og på min anden pc..
Nu gik jeg så ind og delte recorded tv mappen(selvom overmappen var delt med alt incl) og det virkede puf så havde jeg 13 mapper, når jeg kiggede på min anden pc.. der er lige en favorites mappe med også, som så åbenbart er skjult på HTPC'en..
Men problem løst, så er alting godt igen :)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 01-September-2008 kl. 11:44 |
Brugeradministration kan nu godt bruges
Jeg har Vista på alle maskiner, og alle brugere er oprettet på alle maskiner. Når jeg så deler noget ud på filserveren bliver det specigikt delt ud til den enkelte bruger f.eks mappen Far har Far som ejer, Mappen Mor har Mor som ejer og Far som medejer, mappen Billeder har Far som Ejer, mor, datter og søn som Læser
På den måde sikrer man sig at kun Far kan se Fars filer, at alle kan se billeder, men kun Far kan redigere eller slette billeder. Man kan så forfine det ved f.eks. at oprette en share under Billeder hvor f.eks. Datters billeder ligger, med kun hende som Ejer
Det fungerer upåklageligt. En ting skal man huske: at selv om noget er blevet delt ud, så er det ikke altid det kan ses andet steds fra, før der er gået noget tid
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 01-September-2008 kl. 20:50 |
MCenterFreak skrev:
Brugeradministration kan nu godt bruges
Jeg har Vista på alle maskiner, og alle brugere er oprettet på alle maskiner. Når jeg så deler noget ud på filserveren bliver det specigikt delt ud til den enkelte bruger f.eks mappen Far har Far som ejer, Mappen Mor har Mor som ejer og Far som medejer, mappen Billeder har Far som Ejer, mor, datter og søn som Læser
På den måde sikrer man sig at kun Far kan se Fars filer, at alle kan se billeder, men kun Far kan redigere eller slette billeder. Man kan så forfine det ved f.eks. at oprette en share under Billeder hvor f.eks. Datters billeder ligger, med kun hende som Ejer
Det fungerer upåklageligt. En ting skal man huske: at selv om noget er blevet delt ud, så er det ikke altid det kan ses andet steds fra, før der er gået noget tid
|
Hmm det lyder jo okay, lidt mere besværligt end på XP, hvor jeg bare kunne dele, også kunne alle computere på netværket de samme ting..
Men det Kan da bruges.. nu har vi kun 3 computere, Min stationær, HTPC'en, og kærestens., Også har vi snart en HTPC til soveærelset også(den gamle som ryger derind), dvs 4 brugere skal der bare oprettes på alle Pc'er, også skal der bare laves rettigheder til de forskellige brugere.. det lyder ikke så slemt igen 
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 00:09 |
Nej det er ret nemt, og så sikrer du dig at der ikke sker noget uheldigt. Forestil dig at et medlem af familien uheldigvis sletter det bedste familiebillede, eller videoen fra konfirmationen. Men samtidigt er det jo vigtigt at familien har den adgang der er nødvendig. Det fungerer ret godt i Vista. Og det har fungereret perfekt her
|
|
 |