recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD afspiller opstartstid mm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD afspiller opstartstid mm.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rlvrlv Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: BD afspiller opstartstid mm.
    Sendt: 03-September-2008 kl. 15:13

Hejsa.

Jeg skal inden længe købe min første bluray afspiller. Jeg ved ikke så meget om dem, men kan huske, at de første blev voldsomt kritiseret for den lange tid der gik fra man tændte den til filmen gik i gang.

Er det blevet bedre? Hvor lang tid tager det?

Jeg skal bruge den samme maskine til at afspille BD og DVD, så den skal kunne begge dele. Den skal også være brugervenlig, da kone og børn også skaulle kunne bruge den.

Kan man få en maskine som kan afspille BD og også kunne optage på en harddisk? Altså ikke noget med at optage på BD eller i high definition. Bare samme kvalitet som en almindelig recorder.

Jeg skal have mit et Pioneer tv. Deres afspillere er ret dyre, synes jeg. Kan jeg uden problemer bruge andre BD afspillere sammen med, eller går der noget kommunikation mellem enhederne? Og hvad med fjernbetjening? Kan jeg mon bruge en fjernbetjening til et Pioneer LX5090H til at styre f.eks. en Panasonic afspiller?

Mange ting, men jeg stoler på jer

Mvh Rasmus

Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 16:15

Det med at købe alt fra én fabrikant er til grin efter min mening. F.eks. laver Pioneer gode fjernsyn, men min påstand er at der er andre der er bedre til at lave f.eks. receivere, forstærkere etc.

Glem alt om én fjernbetjening og køb i stedet for f.eks. en Logitech Harmony One....Den er nem og brugervenlig  (også for den bedre halvdel )

BD afspiller kombineret med hdd optager findes endnu ikke i Europa så vidt jeg husker - Mener Japan har haft nogle år +/- men kan tage fejl...

Opstartstid er min Sharp rimelig langsom men det synes jeg nu også en Panasonic BD30 er, dog ikke så slemt. Jeg ser ikke længere film på TV men projektor så det passer fint med opstartstid osv. men måske ikke super fedt med alm. TV....mig rører det ikke.

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 20:09

Schjelde,

Underlig kommentar. Såvidt jeg ved laver Pioneer de bedste tv, en af de bedste BD afspillere og Pioneer lavede sku også nogle af de bedste dvd afspillere.

Om receiverne er bedre hos andre fabrikanter kan du have ret i men andre faktorer spiller ind når man skal vælge en Receiver såsom WAF.

Jeg forstår godt hvis trådspørgeren vil have Pioneer afspiller for de er noget af det bedste man kan få. Om afspilleren er prisforskellen værd i forhold til en Pana BD30 er selvfølgelig subjektivt, men jeg er ikke er sekund i tvivl om at mange alligevel vælger en Pioneer LX71 inkl. jeg  hvis de overvejer/har Pioneer tv  eller hvis man bare vil have det bedste!

/Halsted

Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 22:44

Jeg vil ikke diskutere om Pioneer kan lave gode dvd-afspillere eller blu-ray afspillere - blot er min påstand, at der er bedre derude til prisen.

Havde selv var det 3 ting fra Panasonic for at benytte samme fjernbetjening osv. - blev selv klogere, men ikke sagt det ikke vil fungere for andre !

Pioneer' bedste blu-ray der er på markedet i dag mod den bedste Denon...har ikke set dem begge side om side i virkeligheden, så svar skyldig.....Pioneer kommer med en ny (gør Denon også blot om længere tid osv osv osv...Onkyo har vel også en på vej samt Marantz osv osv)

Ja hvis WAF skal med ind over laver Samsung jo flotte mineanlæg, og bose gode højttalere  

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Point: 700
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 07:39
Jeg kan kun give dig ret i, at den lange opstarttid er
"deprimerende". Hvis du har det på samme måde
synes jeg at du skulle holde øje med de nye afspillere
fra Sony. De skulle angiveligt kunne starte op på 6
sek.
Modellerne jeg snakker om er Sony BDP-S350 og
S550. Jeg mener de skulle komme på markedet her i
okt, men hæng mig ikke op på det '
Til top
rlvrlv Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Februar-2008
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 09:43

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Jeg kan kun give dig ret i, at den lange opstarttid er
"deprimerende". Hvis du har det på samme måde
synes jeg at du skulle holde øje med de nye afspillere
fra Sony. De skulle angiveligt kunne starte op på 6
sek.
Modellerne jeg snakker om er Sony BDP-S350 og
S550. Jeg mener de skulle komme på markedet her i
okt, men hæng mig ikke op på det '

Se, det kunne godt få mig til at købe en Sony!

Er der nogen som ejer f.eks. en Pioneer afspiller som kan melde nogle tider ud? Erfaringer i denne retning modtages med glæde!

Mvh Rasmus

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 09:52
En PS3 starter også hurtigt op på både BD og DVD, men ved ikke rigtigt med WAF...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu