Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
nph12
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
|
Emne: Digital distribution, hvordan? Sendt: 07-September-2008 kl. 09:38 |
Hej
Vi har to fjernsyn, Kabel-tv og 4Mbit internetforbindelse hos TDC.
Hvordan laver vi digital distribution, så vi har adgang og kan dele alt tv/video/lyd og billeder? Jeg hører meget gerne fra folk som allerede har en digital distributionsløsning.
Hvilke setup løsninger er der og hvad koster det? Krav til løsningen er, at enhederne skal være lydsvage/lydløse.
|
 |
BorgHammer
Guld medlem
Oprettet: 28-December-2007
Point: 584
|
Sendt: 07-September-2008 kl. 11:38 |
Du stiller et spørgsmål med flere svar i 
Hvis det er deling af TV i huset skal der flere oplysninger til mht. typen af YouSee (forventer det er YouSee du mener med Kabel-tv)? Om det er analog (sendt til dit TV's antenne indgang) eller om det er digital billede via en Selector, og igen om det er en af de nye HD modeller med HDD indbygget i?
Mht. dit spm. om deling af video, lyd og billeder? Mener du på de 2 TV? Eller også på alle husets PC'er?
Ligegyldig hvad så betyder enhver "deling" af informationer (video, billede og musik) at du skal have det du vil dele på et centralt sted. En central server i huset kan alle tilgå. Der findes et hav af NAS servere modeller som er lige til at sætte til uden de store problemer.
Redigeret af BorgHammer - 07-September-2008 kl. 11:40
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec. ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
|
 |
PeterLarsen
Super bruger
Oprettet: 13-December-2005
Point: 286
|
Sendt: 07-September-2008 kl. 16:03 |
Jeg har en Synology DS-207 som er en NAS-enhed med mediafaciliteter indbygget. Faktisk er det er "ægte" server, så enheden kan tilpasses til næsten hvad som helst. Via den kan jeg blandt andet streame indhold via en PS3 til TV'et, men ikke alt fungerer 100%. Af den årsag har jeg også en Popcorn Hour A-100, som er en media-enhed der kan vise hvad som helst. Den kan sagtens vise billeder og video'er du måtte have gemt på din NAS. For at alt skal virke skal du have netværk i dit hjem. Her er det bedst med kablet net, da trådløse enheder har det med at være for langsomme hvis signalet ikke er optimalt. Hvis du har en YouSee HD-modtager kan du kun anvende den på et fjernsyn, så der må du blot købe en pr. TV.
|
Hilsen Peter
Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 07-September-2008 kl. 21:48 |
Jeg ved godt, at det er et åbent og bredt spørgsmål, men jeg vil lige undersøge mulighederne inden jeg bestemmer mig for en løsning.
Som jeg ser det, så skal jeg bruge en medie server (f.eks. en HP MediaSmart server) eller en NAS server (f.eks. Qnap ts-100). Som extender kan jeg bruge f.eks. PS3 eller LINKSYS MEDIACENTER EXTENDER. Hvordan spiller dette setup sammen?
Kører en extender med sit eget brugergrænseflade eller ser det ud som Windows media center? Hvordan er fjernbetjeningsmulighederne?
Er det muligt, at installere et tv-kort i medieserveren, så man kan streame tv-signalet? Dette burde da være muligt. Jeg kan bare ikke lige gennemskue, hvordan jeg gør dette.
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 08-September-2008 kl. 18:11 |
Kan man selv bygge en mediaserver, som også kan fungere som tv-server?
|
 |
BorgHammer
Guld medlem
|
Sendt: 08-September-2008 kl. 23:33 |
nph12 skrev:
Er det muligt, at installere et tv-kort i medieserveren, så man kan streame tv-signalet? Dette burde da være muligt. Jeg kan bare ikke lige gennemskue, hvordan jeg gør dette.
|
Altså du mener at du sender tv signal videre ud i huset? Det er ikke lovlig at udøve egen tv station virksomhed uden tilladelse 
Eller hvordan tænker du rent praktisk?
Du nævner intet om det er analog signal gennem YouSee eller en selector box du har? Hvis det er analog, kan jeg ikke se du har behov for streamning af et tv signal?
Hvis det for du ønsker at film fra det centrale sted i huset skal kunne ses alle TV steder (og PC lokationer) i huset, skal du have en medie afspiller ved hvert tv. Der er ingen vej udenom. Og der findes et hav af producenter. Jeg vil foreslå en Tvix model, hvis det er det du mener med det hele.
Redigeret af BorgHammer - 08-September-2008 kl. 23:34
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec. ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 13-September-2008 kl. 22:26 |
Jeg har droppet idéen med tv-serveren.
Må man ikke distribuere en enkelt tv-kanal som kan skiftes central? Jeg ved godt, at man ikke må distribuere flere kanaler samtidigt.
|
 |
BorgHammer
Guld medlem
|
Sendt: 14-September-2008 kl. 18:37 |
|
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 08:59 |
Jeg har prøvet med en TV-link boks, men det virker ikke optimal.
Idéen var at samle alt på serveren: Musik, billeder, tv og video. Er det ikke muligt at sætte tv-kort i serveren, så klienterne kan se tv?
|
 |
t0PD0g
Junior bruger
Oprettet: 09-April-2008
Point: 40
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 15:11 |
Har du kigget på Mediaportal og deres tv-server? Det kræver godt nok en pc klient ved hver tv. Med sådan en løsning kan du lade dine tv-kort sidde i serveren, og optage centralt..
Ps. Det skal lige siges at jeg ikke har erfaring med løsningen da det ikke er til at få til at virke på min vista 64 box..
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 17-September-2008 kl. 08:28 |
Ja, jeg har kigget på mediaportal og deres tv-server. Nu har jeg droppet idéen, så det må blive næste gang
|
 |