recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd via receiver fra tv (Pioneer setup)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd via receiver fra tv (Pioneer setup)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Eskeman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd via receiver fra tv (Pioneer setup)
    Sendt: 09-September-2008 kl. 11:14

Jeg har netop anskaffet mig følgende, ret mig lige, hvis det er forkert kategori:

------------------------------------------------------------ ----------------------------

Pioneer PDP-LX5090

Pioneer VSX-1018AK

Xbox 360 Elite

Sony BDP-S300 (står til udskiftning med en Pioneer BDP-LX71)

Bærbar forbundet til tv

------------------------------------------------------------ ----------------------------

Jeg har et par småproblemer, som jeg håber, at I kan hjælpe mig med.

1: Jeg kan ikke få lyd via fra tv'et via receiveren via hdmi alene. Jeg er nødt til også at have et digitalt optisk kabel fra tv til receiver og det burde ikke være nødvendigt vel? Der kommer ingen fejl, blot ingen lyd.

2: Xbox'en er forbundet til receiveren via hdmi, men her kommer der intet billede og ingen lyd. Xbox'en er sat til at køre 1080p og jeg har hørt at det kan være et problem via receiveren. Nogle gode råd her?

3: Den bærbare er forbundet til tv'et via vga (har desværre ikke andre udgange), men det giver mig et problem med opløsningen. Jeg kan max vælge 1280x1024 til trods for at tv'et skal kunne klare 1920x1080. Det virkede fint på gamle tv med samme bærbare og samme vga kabel.

Bluray er forbundet via hdmi til receiver og her spiller lyd og billede perfekt.

Redigeret af Eskeman - 09-September-2008 kl. 11:29
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 11:55

Du bliver nødt til at have et andet kabel mellem receiveren og tv'et end bare HDMI.

Kablet går jo netop fra receverens udgang, til tv'ets indgang og derfor kommer der ikke lyd fra tv til receiver. Så ja der skal et optisk eller RCA kabel fra tv'ets lydudgang til en indgang på receiveren (ved ikke lige hvad der er i dit tv).

Til top
Eskeman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 13:55

Nå ja, det giver da selvfølgelig mening Kasper_J.

Så skal jeg bare have løst problem 2 og 3.

Til top
Eskeman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 13:54
Har fundet ud af det hele, tråd lukkes.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu