recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD lyd og HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD lyd og HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Habanero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2008
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Emne: HD lyd og HTPC
    Sendt: 09-September-2008 kl. 16:09

Jeg ved ikke om det er det rigtige forum, men jeg prøver...

Jeg er blevet noget forvirret over hvilke krav man skal stille til en surround reciever der kobles på en HTPC. Spørgsmålet er hvor lyden dekodes.

Sender HTPC'en (med Bly-ray drev) PCM eller skal lyden dekodes i surround recieveren.....eller kan man vælge selv.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 16:51

Har ikke selv BR men princippet er vel det samme som med DVD og TV

Hvis du kører lyden over til forstærkeren digitalt, så er det forstærkeren der står for dekodningen, ellers er det HTPCen der udfører jobbet. Man vælger selv hvilken vej lyden skal gå via det SW der følger med lydkortet, og i Codec

Digitalt:

Med DVD kan du overfører lyden enten via S/PDIF (optisk eller coax), men det er ikke tilstrækkeligt til at håndtere BR HD lyd, der skal du bruge HDMI

Din forstærker skal så kunne dekode det du sender WMA HD, DD, DTS, Dolby True HD, DTS HD

Analogt:

Her er det afgørende hvor mange kanaler der er på lydkort og reciever. På BR er det bedst med 7.1, dvs 8 kanaler. Så skal du have det rigtige Codec og det nødvendige antal kabler

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu