recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC Selv byg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC Selv byg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Martin P Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC Selv byg
    Sendt: 10-September-2008 kl. 16:20

Hej med jer

Jeg skal til at lave en htpc, og jeg har fundet de ting som jeg skal bruge (Tror jeg) jeg vil meget gerne have hvis i vil kikke på sagerne og give jeres råd, da det jo er dumt at lave noget man ikke kan bruge. Det skal sættes til mit Sony Bravia 42", jeg har unladt et dvd drev da jeg har et sony dave-is10 surround. Det er min mening at systemet skal erstatte min Dreambox 800 hd, og min bluetinum Netværks WiFi DVD - BT-DNP2901. Skal der udover skulle afvikle x264

på forhånd tak

List

Kabinet  : Antec New Selution NSK 2480-EC

Bundkort: Gigabyte Ga-Ma78GM-s2H

Prosesor: AMD Atlon x2 4850e 1mb 

Ram       : 2 GB Kingston Hyberx

Tvkort    : Hauppauge Wintv Hvr-4000

Hdd        : Seagete Barracuda 72000.9 500Gb

Software

Windows xp pro

Power Cinema 5.

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 17:43
Ved valg af harddisk ville jeg følge anbefalingerne på silentpcreviews Recommended Hard Drives.
Læg mærke til den gule boks øverst, hvor der står, at Barracuda støjer ved søgning. Længere nede på siden er der en tabel over de diske, de anbefaler.

Bundkort, CPU og RAM er brugt flere gange i dette forum, og det lader til at være ok. Der er en ny 45 W CPU på vej, 5050e på 2,6 GHz. Den kunne du overveje, da der ikke er så meget CPU-overskud ved afspilning af x264.

De andre ting har jeg ingen mening om.
Til top
Martin P Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-September-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 06:31

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Ved valg af harddisk ville jeg følge anbefalingerne på silentpcreviews Recommended Hard Drives.
Læg mærke til den gule boks øverst, hvor der står, at Barracuda støjer ved søgning. Længere nede på siden er der en tabel over de diske, de anbefaler.

Bundkort, CPU og RAM er brugt flere gange i dette forum, og det lader til at være ok. Der er en ny 45 W CPU på vej, 5050e på 2,6 GHz. Den kunne du overveje, da der ikke er så meget CPU-overskud ved afspilning af x264.

De andre ting har jeg ingen mening om.

ok fint

det lader til at det er en fornuftig htpc, skal bare smide en støre cpu der i.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu