|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() Sendt: 11-September-2008 kl. 17:49 |
Jeg har nu endelig fået min HTPC med Canal Digital og DVBViewer til at fungere, tror jeg Men det ser ud til at der er problemer med 3 HD kanaler efter de er blevet flyttet til Thor 5. Det er dem der ligger på 12.015H med Symbol Rate 30.000 Det drejer sig om Discovery HD, Kanal 5 HD og Eurosport HD. Når jeg tuner ind på dem giver de alle grøn skærm. Jeg mistænker at jeg måske skal op og flytte på parabolen, men det vil jeg helst undgå Er der andre der har oplevet noget lignende, eller har det kørende problmfrit?
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Har samme problem.. http://en.kingofsat.net/pos-0.8W.php
Redigeret af avh - 12-September-2008 kl. 11:59 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Det jeg gør er at skanne den nøjagtige frekvens (i transedit). Det underlige er at den af og til finder kanalerne, og andre gange ikke. Nogen gange finder den ikke kanalnavnet andre gange står der f.eks. Dis%#very eller Service 4012. De gange hvor den finder Discovery HD vælger jeg at overføre den direkte til DVBViewer. I DVBViewer findes den nu i kanallisten, med alle de rigtige informationer (ifølge Canal Digital, kingofsat og lyngsat.com ), men når jeg tuner den ind, får jeg grøn skærm og pixelering samt underlige lyde. Måske er Thor 5 ikke på nøjagtig samme position som Thor 1,2 var? |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() |
Hej Har samme problem med grønt skærm på de nævnte kanaler |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Har scannet alle transpondere på 1 west igennem med fastsatfinder. Det kunne være interessant at høre fra dem som bruger HDTV satbokse, om de kan modtage Discovery HD... Redigeret af avh - 12-September-2008 kl. 15:42 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Er i sikre på at dette ikke skyldes et codec problem? Jeg kan tage fejl, men jeg ser ofte grøn skærm i forbindelse med codec problemer. Specielt hvis man bruger et setup med CoreAVC/Haali på Vista. Hvis det er muligt kunne i så vise mig en afspilningsgraf når i tuner kanalen?
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
#patriarken
Denne listning viser at der sendes med et andet Beam (T2), men dækningskortet antyder ikke der skulle være dårligere dækningsforhold... Redigeret af avh - 12-September-2008 kl. 17:32 |
|
|
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() |
jeg hade billed på de kanaler men så laver jeg en formatering der efter er der grøndt billed på de kanaler
![]() |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
![]() |
Er det ikke fordi du før modtog fra Thor 1/2 og nu sendes der fra Thor 5? |
|
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() |
Hejsa, Ved ikke om dette hjælper overhovedet, men jeg har selv en kathrein ufs910 sat receiver og dat kanalerne skiftede til thor 5 gik den også helt i sort. Simplehen fordi fec gik fra 27500 til 30000 som ændrede kvaliteten af signalet fra 55.703 Mbps til 66.6 Mbps. Nogle rygter siger at det er fordi at nogle cams kun kan håndtere op til 58 Mbps. Bare en tanke. men måske det er jeres problem?
mvh Mylle |
|
![]() |
|
agger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1222 |
![]() |
hej hvis man gør det her på parabol er man fri for ny skanning , ved ikke om det gælder for jeres problem ????. Diskovery Hd har nå følgende frekvens: hilsen agger |
|
![]() |
|
![]() |
#mylle Har prøvet at mdotage via et dvb-s tv-kort og der viser modtagelsen et bedre resultat... (forrige dvb-s2 tvkort) .... eller også er de fastsatfinder visninger upålidelige... Redigeret af avh - 12-September-2008 kl. 23:38 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |