recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD hack til VMC TV Pack 2008
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD hack til VMC TV Pack 2008

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
LarsenLP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Emne: HD hack til VMC TV Pack 2008
    Sendt: 19-September-2008 kl. 10:56

Den tidsbegrænsede MSDTVVDEC.dll fra beta-udgaven af TV Pack 2008 (Fiji), med support for H.264, er blevet knækket:

http://thegreenbutton.com/forums/thread/295227.aspx

Jeg kan bekræfte, at TV2Sport HD virker (YouSee, FloppyDTV DVB-C), selvom det er lidt kedeligt at se på deres pause-billede :-)

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 11:35

LarsenLP... Kan du scanne og finde K5HD ?

Hvilken transponder liste bruger du ?

Jeg kan ikke finde nogen HD kanaler, burde som minimum have K5HD

Til top
LarsenLP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 11:41

Niks, scanning efter nye kanaler giver desværre ingen HD kanaler.

Jeg har kun TV2Sport HD, fordi YouSee åbenbart flyttede rundt på nogle kanaler - og så var den lige pludselig i listen.

Jeg bruger bare den transponder-liste for TDC Denmark, der er med ved installationen af de nyeste officielle drivere til MCE for FireDTV.

Jeg har luret på, om det er muligt manuelt at oprette kanalerne i XML-filen med kanallisten, men det er blevet ved tanken indtil videre :-)

Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 11:59

Digital-Everywhere kommer snart med en ny driver der giver HD support (H.264) til DVB-C + DVB-S2.

Denne virker med standard Fiji + H.264 decoder. (Fiji RTM har HD support, kræver bare en driver der piller lidt ved streamen)

Testet en tidlig beta driver, den kan finde HD kanaler fra Thor og vise dem korrekt i Media Center uden hacked dll.

Blot til info

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Digital-Everywhere kommer snart med en ny driver der giver HD support (H.264) til DVB-C + DVB-S2.

Denne virker med standard Fiji + H.264 decoder. (Fiji RTM har HD support, kræver bare en driver der piller lidt ved streamen)

Testet en tidlig beta driver, den kan finde HD kanaler fra Thor og vise dem korrekt i Media Center uden hacked dll.

Blot til info

Virker undertekster også?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Digital-Everywhere kommer snart med en ny driver der giver HD support (H.264) til DVB-C + DVB-S2.

Denne virker med standard Fiji + H.264 decoder. (Fiji RTM har HD support, kræver bare en driver der piller lidt ved streamen)

Testet en tidlig beta driver, den kan finde HD kanaler fra Thor og vise dem korrekt i Media Center uden hacked dll.

Blot til info

Meget interessant - må vi få en kilde?

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 14:03

Alt virker ligesom standard Fiji, eneste forskel er at HD kanaler nu findes ved scanning, og PowerDVD står for decoding af H.264

Kan ikke give dig en kilde da Digital-Everywhere arbejder på nye beta drivere og testes i en lukket gruppe.

 

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Digital-Everywhere kommer snart med en ny driver der giver HD support (H.264) til DVB-C + DVB-S2.

Denne virker med standard Fiji + H.264 decoder. (Fiji RTM har HD support, kræver bare en driver der piller lidt ved streamen)

Testet en tidlig beta driver, den kan finde HD kanaler fra Thor og vise dem korrekt i Media Center uden hacked dll.

Blot til info

Meget interessant - må vi få en kilde?

Mener du de laver en ny dvb-c emu driver ? DVB-C er jo ikke understøttet i VMC TV-Pack ?

Desuden skriver en bruger dette på TGB:

charlas:
You have to remember that the DLL is only the codec, if the channel is marked as a H264/AVC1 channel in the channel information in stream then VMC will not add it to the guide, hence you wont be able to get it. There are work arounds using DVB-Viewer that we used on the beta for those services though.
 
Hvad mener i om dette ?
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Alt virker ligesom standard Fiji, eneste forskel er at HD kanaler nu findes ved scanning, og PowerDVD står for decoding af H.264

Kan ikke give dig en kilde da Digital-Everywhere arbejder på nye beta drivere og testes i en lukket gruppe.

Der var du hurtig... :)

Ser meget frem til dette...

Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 14:19

DVB-C er stadigvæk som Emu-T, så ja en ny driver (De modificere streamen, så MCE vil finde HD kanaler ved søgning)

DVB-S2 er som standard, HD kanalerne findes ikke ved kanal download, men hvis full transponder scan udføres bagefter med deres nye driver findes de.

Da det er en tidlig beta, må tiden vise om det bliver frigivet. Kræver at det er stabilt i MCE osv. Lad os håbe på det bedste.

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 14:41
Vi krydser fingre :)
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 11:07

Har leget med dvbsbridge i weekenden, og nu ser jeg kanal5hd og tv2sporthd i vmc :)

Check side 16 på tgb under msdtvvdec.dll tråden, brugeren hedder charlas.

Eneste problem er at det involverer dvbviewer, som kører som en service på min htpc.

Når man ikke ser tv, så bruger den 1% cpu og det er lige nok til at min htpc ikke længere selv falder i søvn.

Når den vågner for at opdatere guider eller optage kan den efter endt funktion ikke, få timeout på dvbviewer og falde i søvn. øv

Så jeg har sat vmc til ikke at hente meta data på nettet og så må jeg lige leve uden tidssatte optagelser i en tid. Måske jeg finder en løsning på dette eller måske kommer digital-everywhere mig til undsætning:)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu