|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() Sendt: 19-September-2008 kl. 18:21 |
||
Ja jeg kan godt....Hvilket OS bruger du?
|
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Husk du skal have SP1 på din Vista... Redigeret af Patriarken - 20-September-2008 kl. 07:48 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Du kan ikke logge på samme computer fra samme computer. Din remote desktop aktiveres pr. computer og ikke pr. user.
Du skal sikre dig at den computer du ønsker at forbinde til har port 3389 åbnet i firewall, og hvis den står bag en router skal du selvfølgelig lave " en virtual server på port 3389 og "some ip" i routeropsætningen. ![]() Hvis din router har en DHCP server forslår jeg at DHCP serveren altid deler samme IP adresse ud til samme computer. Dette gøres ved at at tage MAC adressen fra en computer og låse denne til en given adresse i router opsætning. ![]() MAC ses some Physical Address ovenstående....(
![]() Hver gang min router ser en MAC den kender tildeler den altid samme ip til samme MAC... Det er noget nemmere at connecte til en IP adresse fremfor et "computername" Anyways en lille netværkslektion....I første omgang: Få styr på firewallen.... Redigeret af Patriarken - 20-September-2008 kl. 14:12 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Lytter din htpc på den adresse du nævner?
windowstast + r
Skriv i prompten:
![]() Ser du
Ellers har du ikke enablet "allow"users to connect remotely to this computer... ![]() Og opsat tilføjet de bruger der skal kunne connecte.....Den bruger du tilføjer skal være en Admin ellers giver det for mig at se ingen mening.....Default though hvis du opretter en ny bruger på Vista bliver denne dog ikke admin hvis ikke du specifikt vælger dette..... Alle Admins har pr definition adgang til fjernskrivebord.....Så er brugeren admin behøver du ikke at gøre mere... Ellers skal brugeren tilføjes.... Redigeret af Patriarken - 20-September-2008 kl. 13:44 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
||
Hold da kæft Anders - luksus svar
![]() |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Hvad sker der hvis du slår din firewall helt fra, virker det så? Hvilken firewall bruger du? Hvis du f.eks. har AVG som firewall skal dit netværksområde (eks. 192.168.0.1 til 192.168.0.254) være oprettet som secure |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja altså det kunne være rart med lidt info om AV/Firewall. Du skal huske på at der jo er en Firewall indbygget i Vista som du skal have kigget på......Derudover er det som Mcenterfreak er inde på en god idé at tjek din thirdparty firewall, hvis du har en sådan. Du kan jo i første omgang prøve at slå din Third Party Firewall fra. Vista's firewall er jo enablet pr. default, så den vil beskytte dig, og hvis du enabler Remote Desktop så autogenererer Vistas Firewall regler der tillader adgang til Remote Desktop. Hvis ikke dette virker må du igennem de regler der ligger i Vistas firewall.
![]() Ovenstående kan du se at der lavet exeptions på Remote Desktop i min Vista Firewall(Som godt nok er slået fra på billedet...) Se din firewall igennem således... windowstast + r
Jeg vil ikke opfordre til lemfældighed for hvad angår sikkerhed, men sidder du bag en NAT router og du kan holde dig i skindet mht at klikke løs på alle mulige e-mails og links på pr00nsider....Så har du faktisk ikke brug for andet end et AV-program....Vistas Firewall og Third Party Firewall kan således sagtens slås fra...En NAT firewall med "Stealth block" (som findes i stort set alle routere) er meget effektiv... Redigeret af Patriarken - 21-September-2008 kl. 09:29 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Hvad gjorde du for at få det til at virke?
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |