|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||
bcravn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() Sendt: 22-September-2008 kl. 19:35 |
||||
Hej!
Jeg har søgt lidt rundt på siden, og fundet flere (gamle) tråde om forskellige internet radio/upnp streaming bokse. -Uden dog at blive meget klogere. Spørgsmålet er, hvad man vælger når jeg har følgende krav: Standalone internet radio -ikke afhængig af computer/nas wlan -kunne køre wpa2 Godt display og fjernbetjening Mulighed for at streame musik over upnp, helst ikke krav om speciel streaming server. -I så fald er det selv' iorden at den henter fra en computer/nas Der skal/behøver ikke være højtalere da den skal direkte på anlæget, og må meget gerne have digital coax ud(men toslink kan self bruges hvis andet er umuligt) |
|||||
/Bjarke
|
|||||
![]() |
|||||
bcravn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
||||
Mit eget bud kunne være
Philips Streamium NP1100 hvor folk primært brokker sig over den sort/hvide skærm -hvilket jeg nok kunne leve med. Eller måske en Soundbridge 1001, som dog har fået lidt tæsk i nogle test (men det var muligvis 1000 modellen) Jeg ville næsten helst have en Squeezebox, men jeg nægter at være låst til deres slimserver pjat :( |
|||||
/Bjarke
|
|||||
![]() |
|||||
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
||||
Hvad har du imod slimserver ?
|
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
At hvis/når jeg køber et nas, vil jeg ikke være tvunget til at vælge udfra om det understøtter slimserver, hverken officielt eller på den ene eller anden hackede måde.
|
|||||
/Bjarke
|
|||||
![]() |
|||||
j_mil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
||||
Kig på de nye Teac produkter, de har det du eftersøger. // Jm |
|||||
![]() |
|||||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
||||
Er NP1100 kommet i handel og til hvilken pris? Så viser den vel ikke Album-covers når skærmen er SH? Og Streame fra en NAS kan den vel...... Nej har selv en Duet og en Duet + Synology (som nu officielt understøtter SC) er i nogle tilfælde lidt tungt at danse med, lange søgetider. |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Cover betyder ikke det store for mig, bare alm mp3 info er fint, sammen med alm info om hvilken radiostation man har fat i. Om den er kommet i handlen er jeg heller ikke sikker på, da jeg nærmest ikke kan google mig til den. En kammerat ved Experts/2tal (eller hvad de nu hedder) bagland, siger dog at de har dem/kan skaffes til omkring 1300 kr. Prisen skræmmer mig ikke umiddelbart hvis den kan hvad kan skal, og ellers er stabil og god. |
|||||
/Bjarke
|
|||||
![]() |
|||||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||||
/Tommy |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Tror efterhånden jeg er kommet frem til en
Soundbridge 1001 nu er problemet så bare et finde den et sted i DK (eller tyskland eller andre lande heromkring, hvor porto kan holdes lidt nede) |
|||||
/Bjarke
|
|||||
![]() |
|||||
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
||||
Hej, jeg har godt set at du har bestemt dig, ikke desto mindre...
SqueezeNetwork giver mulighed for at bruge Internet-radio uden at SqueezeCenter kører
Squeezebox kan dette.
Jeg vil mene at med de to muligheder, enten Controlleren, eller den almindelige IR-fjernbetjening med en SB3, så skulle du have to gode alternativer. vfd-displayet på SB3 er rigtigt godt, og IR-fjernbetjeningen er udmærket efter min mening. Fx. gode genveje til ens mest brugte funktioner.
Såvidt jeg har forstået så kræver også Soundbridge 1001 mere end "bare" en upnp-server for at opnå fuld funktionalitet. upnp er jo en meget primitiv protokol, fx. er det ikke muligt at søge i sit musikbibliotek via upnp (det kan lade sig gøre at implementere). Så en eller anden server skal man måske ligevel have. Godt nok er valget ved SB begrænset til SqueezeCenter. Til gengæld fås SqueezeCenter til de allerfleste platforme. Og hvis din plan er at bruge NAS, så er du jo med Roku bundet til Firefly som det eneste serveralternativ (med fuld funktionalitet). Så efter min mening er man hverken mere eller mindre bundet med SqueezeCenter end med så mange andre sammenlignbare løsninger. Derudover er der "tale" om at implementere støtte for upnp via SqueezeNetwork. Dette vil ikke være en fuldt lokal løsning da man skal have en internetforbindelse. Men det vil fjerne kravet om SqueezeCenter. Hvorvidt/hvornår dette evt. sker ved jeg ikke.
Squeezebox har toslink og coax (samt analog). Til sidst mener jeg man kan få en SB3 til ned mod 1500 kroner nu om dage. vh Bjørn |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Tak for svaret og for at sætte det i perspekti.
Det kan godt være jeg er "nødt" til at vælge en SB3. Som sådan er jeg heller ikke ked af denne løsning, da jeg synes deres produkter er virkeligt lækre. Men jeg er nødt til at vide om SB'en kan køre helt standalone som netradio modtager? I øjeblikket har jeg ikke noget NAS (og ja, så har jeg jo selvfølgelig alle muligheder for at vælge et med support for SC) Men jeg kunne godt tænke mig, at jeg kunne streame rent netradio uden nas og computer, direkte til SB'en? |
|||||
/Bjarke
|
|||||
![]() |
|||||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||||
Det kan den. Det fungerer på den måde, at man opretter en konto på SqueezeNetwork hvorefter min tilføjer de ønskede netradioer. Herefter vil de fremgår på skærmen af din Squeezebox. |
|||||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |