recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp - Yousee box med sort skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp - Yousee box med sort skærm

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
peg4608 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp - Yousee box med sort skærm
    Sendt: 23-September-2008 kl. 20:04

Er der nogen derude, der kan give et hjælpende råd i min situation, hvor mit Pioneer TV har sort skærm, og Yousee boxen ikke kan vise menuen, så jeg kan komme videre?

Fik boxen i går og fik det hele til at spille i går aftes uden problemer. Men nu er jeg åbenbart kommet til at trykke på en eller anden indstilling på Samsung remoten, så der ikke længere kan vises billeder. Hvordan får jeg lavet en 'reset' på Samsung boxen? Har prøvet de fremgangsmåder, der er beskrevet i manualen (spol, spol, spol, spol) - intet virker.

Kender nogen til en 'hard-reset', så man kan starte fra fabriksindstillingerne? 

mvh Peter

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af peg4608 peg4608 skrev:

Er der nogen derude, der kan give et hjælpende råd i min situation, hvor mit Pioneer TV har sort skærm, og Yousee boxen ikke kan vise menuen, så jeg kan komme videre?

Fik boxen i går og fik det hele til at spille i går aftes uden problemer. Men nu er jeg åbenbart kommet til at trykke på en eller anden indstilling på Samsung remoten, så der ikke længere kan vises billeder. Hvordan får jeg lavet en 'reset' på Samsung boxen? Har prøvet de fremgangsmåder, der er beskrevet i manualen (spol, spol, spol, spol) - intet virker.

mvh Peter

Virker din fjernbetjening? Hvis den ikke virker, skal du trykke på knappen STB helt foroven.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
peg4608 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

mvh Peter

Virker din fjernbetjening? Hvis den ikke virker, skal du trykke på knappen STB helt foroven.

Ja, fjernbetjening virker, tv er tændt og box er tændt. De er bare en sort skærm og lyd fra 'Hammerslag', men intet billede.

/Peter

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 20:33

mvh Peter

Ja, fjernbetjening virker, tv er tændt og box er tændt. De er bare en sort skærm og lyd fra 'Hammerslag', men intet billede.

/Peter

Prøv om det virker med scart.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 20:37
Du kan se gendan fabriksindstillinger her på side 23.
Mvh.
Jørn

Til top
peg4608 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 20:40

Har prøvet med scart (i TV udgangen) - no good. For at beskrive nøjagtigt er opstillingen lige nu: antenne fra indgang i lejlighed til Samsung - herfra HDMI til Pioneer. Lyd fra Samsung til Onkyo surround forstærker (gammel uden HDMI) - OK. Kun billedet mangler. Når jeg stopper/starter boxen får jeg Yousee logo på skærmen, så den virker jo endnu.

/peter

Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 20:52
hvis du tage hdmi stik ud og kun bruger scart burde boksen jo automatisk vise billede på tv....og lyd via scart..har du evt et andet tv du kan prøve på kan du jo finde ud af om det er boksen eller tv....
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
peg4608 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 20:52

Der sker ikke en hyttel ifm de 2 reset-beskrivelser.

Den ene, som du angiver, viser 'spol-tilbage', 'spol-frem', 'spol-tilbage', 'spol-frem' foretages, når der vises et 'kolon'. Dette giver kun reaktionen, at klokken præsenteres.

Den anden fra manualen pkt 10 'Gendan fabriksindstillinger' er 'spol helt tilbage, 'spol helt frem', 'spol tilbage', 'spol frem' er der ingen reaktion på.

Har fulgt instruktionerne 100% i begge situationer.

/Peter

Til top
STP36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2004
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 21:22
Jeg har også store problemer, fik maskinen idag og det er ikke lykkedes mig at få billede endnu...
Jeg har prøvet både HDMI og scart på 2 forskellige tv men ingen billede.
Når jeg tænder står først Boot derefter Load og tilsidst står der Ready og så sker der ikke mere Har jeg fået en mandagsmodel eller er der noget jeg har overset?
LG OLED65B7V
Denon AVR-X2400H
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 22:05

Der sker ikke en hyttel ifm de 2 reset-beskrivelser.

Den ene, som du angiver, viser 'spol-tilbage', 'spol-frem', 'spol-tilbage', 'spol-frem' foretages, når der vises et 'kolon'. Dette giver kun reaktionen, at klokken præsenteres.

Den anden fra manualen pkt 10 'Gendan fabriksindstillinger' er 'spol helt tilbage, 'spol helt frem', 'spol tilbage', 'spol frem' er der ingen reaktion på.

Har fulgt instruktionerne 100% i begge situationer.

/Peter

Den beskrivelse du giver her:

"Den ene, som du angiver, viser 'spol-tilbage', 'spol-frem', 'spol-tilbage', 'spol-frem' foretages, når der vises et 'kolon'. Dette giver kun reaktionen, at klokken præsenteres."

er da helt efter bogen - boksen går i STB. Så skal du tænde den og fabriksindstillingerne er gendannet.
Har du overvejet om det er TV'ets indstillinger, der ikke er OK?

Mvh.
Jørn

Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af STP36 STP36 skrev:

Jeg har også store problemer, fik maskinen idag og det er ikke lykkedes mig at få billede endnu...
Jeg har prøvet både HDMI og scart på 2 forskellige tv men ingen billede.
Når jeg tænder står først Boot derefter Load og tilsidst står der Ready og så sker der ikke mere Har jeg fået en mandagsmodel eller er der noget jeg har overset?

Får du lyd? Jeg fik kun load og sort skærm indtil jeg vendte kortet.
Leif
Til top
STP36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2004
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 22:25
Hej Leif, nej ingen lyd, vi er enige om at chippen på kortet skal vende nedad og indad?
LG OLED65B7V
Denon AVR-X2400H
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu