|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Hissi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 277 |
![]() Sendt: 26-September-2008 kl. 19:19 |
Hej
Jeg har lige hoppet på fælleskøbet Onkyo TX-SR706 og HarboSAT10, og skal derfor have nogen højtalerkabler, og det skal ikke være i den alt for dyre ende, men noget der lige kan retfærdiggøre anlægget, hvis i kan forstå. Tak for hjælpen, kom gerne med links om hvor de kan købes... Hissi |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
De har jo selv noget til 10,- meteren. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Hissi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 277 |
![]() |
Ja det ved jeg, men det er jo i den billige ende af kabler hvis jeg ikke tager
helt fejl. Det kunne godt være der var nogen som man kunne anbefalede for at få det optimale ud af anlægget, uden det er til 150kr/m. Eller er dem fra harbosound helt fine, altså er forskellen for et kabel fra harbosound og et supra fx. ikke så stor for en almindelig bruger ? Redigeret af Hissi - 26-September-2008 kl. 19:27 |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
De er helt fine til det sæt, Redigeret af SVP03 - 26-September-2008 kl. 19:35 |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
hvad ville være bedst, og ville man overhovedet kunne høre forskel:
1.http://www.avcables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/hoejttale rkabel/supra_ classic_16_hoejttalerkabel_pris_pr_meter_2329_da.html 2.http://harbosound.dk/shop/2-5mm2-hoejttalerkabel-188p.html Tak... Redigeret af Hissi - 27-September-2008 kl. 02:14 |
|
![]() |
|
![]() |
Nogen der kan svare på det sidste indlæg...
Tak for hjælpen... |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Tror jeg faktisk ikke at der er nogen der kan give dig et entydigt svar på. Her på siden var der tidligere i år en test af Kabler (mellem CSN's custom kabler (3000kr for 3 meter), Et Supra kabel (1080kr for 3 meter), og almindeligt højttaler kabel fra Jem og Fix (150kr for 25 meter) - På Elac højttalere). - Kunklusionen var at der var en forskel, hvor Lars der lavede testen bedst kunne lide CSN's kabel, kunne Peter (fra Harbosound) bedst lide Jem og Fix kablet. Harbos mening om kablerne kan du læse i næst sidste post her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41959& PN=1&TPN=3 og Lars' anmeldelse er her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1727&zoneid=1 Personligt har jeg også bestilt sættet fra fælleskøbet, og det kommer til at spille med noget 4mm2 helt almindeligt højttalerkabel som jeg fik billigt. |
|
![]() |
|
![]() |
Okay tak, for hjælpen...
Ja har læst den anmeldelse, men forskellen er også at kablet CSN koster 1000 kr meter, hvor det andet ligger på mellem 15-28 kr fra jem & fix, det mere i den prisklasse om der var nogen mærkant forskel, men det kræver vel også man har Hifi ørene i orden... |
|
![]() |
|
![]() |
endnu en gang Tak Kasper_J
Har lige læst harbos egen andmeldelse, der forklare han den rimelig pænt. Så jeg tror bare jeg køber det kabel han har i sin shop det tykke af dem til 16 kr/m. |
|
![]() |
|
![]() |
Fornuftigt valg, var selv ude sidste år og købe nyt sæt, KT havde intet til under 70,-/m, men det endte med at jeg fik en samlet god pris på tv, højtalere, højtalerkabler og hdmi kabler, der i øvrigt er supra. Så i sidste ende vidste jeg ikke hvad det kostede. Kabler er normalt det med høj avvance.
![]() |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Præcis, det er en enormt stor forskel, det sjove er jo at det tydeligvis er 2 personer der ved hvad de taler om, så konklusionen må være at man skal bruge sine ører |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Skal du altid, for det er heller ikke, eller rettere, langt fra alle, der oplever lyden ens. I det svar der henvises til fra Harbo sound, der oplevede han en dæmpede diskant pga. kablerne. Men hvis det ikke var fordi det var et forsøg med forskellige kabler, så kunne han lige så vel have oplevet dette, bare ud fra det første kabel (og derfor ingen sammenligning), mens andre ikke ville opleve dette, på de samme kabler. Jeg skrev lidt om det i min anmeldelse af Gallo micro højtalerne. Der er himmelvid forskel på, hvordan vi oplever lyden, og nogle (faktisk ret mange, siges der) lider faktisk af høreskader, som de slet ikke selv er klar over. Det er specielt netop ved de høje frekvenser, at vores øre er virkelige sårbare. Derfor skal man ALTID bruge sine egne øre. At der står en person på den anden side af desken og fortæller dig, at de højtalere her til x-antal tusiende er vanvittige gode, det kan du slet ikke bruge til noget. De skal lyttes til af dig, og hvis muligt, så skal de lyttes til af dig, i de omgivelser du har tænkt dig at benytte dem i. Det er den eneste rigtige måde at gøre det på. Man kan godt bruge anmeldelser og lytte til udstyr andre steder, men resultatet/konklutionen skal laves af en selv samt helst under de påtænkte forhold.
Redigeret af Kandersen - 28-September-2008 kl. 15:28 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |