|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jakob N ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() Sendt: 30-September-2008 kl. 22:43 |
Hej alle. Jeg har i snart 3 år kørt med xp mce i stuen, og er glad for det :-) nu har jeg bygget et mediecenter på en mac mini også med xp mce ind til soveværelset ;-) Nu vil jeg gerne kunne se det jeg har optaget inde i stuen på mediecentret i soveværelset, men hvad jeg kan se er det kun muligt at optage på den interne harddisk, men hvordan kan jeg så se det inde i soveværelset? håbede lidt på man kunne optage direkte til en server, så det hele lå der på så man kan kunne se det på alle de mce man nu skulle have :-) Håber i kan hjælpe mig.
Jakob |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Det er bare at oprette et netværk. Du kan enten gøre det med kabler (det bedste, men fysisk problematisk) eller trådløst (nemt) Hvis du går trådløst vil jeg anbefale at du går efter den nye 802.11n. Dvs. du skal investere i en router, eller hvis du har en sådan, en switch Så skal du alliere dig med din bedste PC ven som kommer hjem til dig og sætter det hele op. Derefter drikker i en masse bajere (husk rækkefølgen) Har du ikke en PC ven så vend tilbage, så får du en guide her |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Jakob N ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Har ikke en pc ven, så hvis du har en guide ville jeg blive glad :-)
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Lad os kalde den pc der optager Server, og den i soveværelset Klient Du skal have et netværkskort i begge maskiner, trådløst (skal helst være 802.11n Draft 2 kompatibelt) eller med ledning (min. 100 mbit, helst Gigabit) Du skal have en router det kunne være denne Det er ofte en fordel at netværkskortet er af samme mærke som routeren Så skal netværket tilsluttes/konfigureres, følg vejledningen til routeren Det erfterfølgende er efter hukkommelsen, jeg har ikke længere XP, men Vista På Serveren skal du ind i Start/stifinder. Klik dig frem til den mappe der indeholder dine optagelser. Højreklik på mappen og vælg Del. Nu deler du mappen ud og kalder den f.eks. Optagelser Du skal nu skrive ned hvad navnet er på din Server. Det finder du ved at klikke på Start og højreklikke på Denne Computer, så mener jeg det står under egenskaber. Lad os antage at navnet er Server På klienten går du ind i Start og højreklik på Denne Computer, Stifinder- Klik på funktioner, Tilslut netværksdrev. Vælg f.eks. O: og skriv i adresselinien: \\Server\Optagelser (forudsat at det var det computeren hed og at det var Optagelser du skrev i punkt 1) Hvis det går godt, så skal MediaCenter konfigureres Nu skal du ind i MediaCenter og fortælle at O: er der hvor gemte optagelser ligger. Det kan jeg ikke lige huske hvordan man gør (har ikke WMC, bruger DVBViewer). Jeg mener det er et menupunkt. Kan du ikke finde det så vend tilbage, så gransker jeg lidt i det
Redigeret af MCenterFreak - 01-Oktober-2008 kl. 14:54 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Har du planer om fortsat at optage tv på den inde i stuen, men ikke at det er den computer som optagelsen skal ligge på? For så skal du have fat i endnu en pc eller NAS, som du kan gemme optagelserne på. Istedet for at bede HTPC i stuen om at optage på sin egen harddisk, skal den så istedet optage på et netværksdrev, som orpettes på samme måde som MCenterFreak beskriver ovenfor. Hvordan MCE klarer optagelser på et netværksdrev (er det overhovedet muligt?) det ved jeg dog ikke noget om. |
|
![]() |
|
![]() |
At optage til et netværksdrev er muligt, men hvis det er trådløst netværk er det risikabelt. Jeg har selv haft det kørende, men hver gang Mikrobølgeovnen kørte, gik forbindelsen kortvarigt ned, ikke meget men nok til at optagelsen gik på røven. Det skete endda også nogen gange når vi brugte vores Dect telefon. Da vi gik over til IHC net fungerede det upåklageligt
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg siger tak for jeres input :-)
Jeg vil prøve at følge guiden foroven, og skriver lige tilbage når det engang virker i weekenden :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |