recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af HD-cam i USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af HD-cam i USA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ReneBB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af HD-cam i USA
    Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 05:50

Hejsa, jeg befinder mig i øjeblikket i St Louis, USA og har kigget på lidt forskellige camcorders..

Jeg er inde i NTSC/PAL problematikken og tænker i stedet på at købe et HD cam.. Der vil vel ikke være samme problematik med dem? eller hva..

HD standarden er vel den samme over hele verden? og det er vel ligegyldigt på kombibaliteten om det er 720p eller FullHD?

Udover stikket på laderen er der så noget der kan holde mig fra at handle? hvis man tager risikoen for tolderne fra?

Jeg har mulighed for at handle udenom lokal skat, så prisen bliver ret hurtigt mere behagelig at se på herovre..

Al respons modtages med tak :-)

m.v.h. René

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 09:03

Jeg kan ikke lige se problemet, da alt moderne udstyr her i Europa efterhånden kan afspille både NTSC og PAl. Jeg kunne nærmere forestille mig der kunne blive problemer med spændingen til lader etc.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ReneBB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 09:16

spændingen er intet problem da næsten alt udstyr idag er glad hvis bare det får 100-240VAC 50/60hz

Har laptop, mobillader og kamera lader med hjemmefra, og det kræver bare en simpel stik adaptor til 89 cent :-)

Og med NTSC/PAL kommer problemet når du vil konvetere det materiale du har optaget og overført til harddisken. NTSC tager jo næsten 5 frames mere i sekundet og samtidig ved en lavere opløsning..

og har bare læst nogle grimme historier herindefra (og andre steder også) om folk der kom i slemme problemer med SD camcordere købt i usa..

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af ReneBB ReneBB skrev:

Og med NTSC/PAL kommer problemet når du vil konvetere det materiale du har optaget og overført til harddisken. NTSC tager jo næsten 5 frames mere i sekundet og samtidig ved en lavere opløsning..

Det er korrekt, at opløsningen er lidt lavere og frameraten 29,97 mod 25. Jeg har arbejdet en del med både PAL og NTSC filer og kan stadig ikke se problemet. Hvorfor vil du konvertere optagelserne og ikke bare beholde dem i NTSC format? M.h.t. billedkvalitet tror jeg ikke du vil bemærke nogen forskel mellem NTSC og PAL, trods den lavere opløsning.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
ReneBB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 14:19

Det var mest denne tråd jeg var bange for: og specielt indlæg 4..

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7841&K W=usa

men har i gennemlæsningen af gamle emner overset at det er 3 år gammelt..

På sd-cam siden er jeg lidt forelsket i Sony DCR SR42 og 45 som kan fås til ca 350$ og 450$

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af ReneBB ReneBB skrev:

Det var mest denne tråd jeg var bange for: og specielt indlæg 4..

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7841&K W=usa

men har i gennemlæsningen af gamle emner overset at det er 3 år gammelt..

På sd-cam siden er jeg lidt forelsket i Sony DCR SR42 og 45 som kan fås til ca 350$ og 450$

Ja, men indlæg 4 går på NTSC på et PAL TV. Hvis du har et nyere TV, som er købt i Danmark, vil jeg æde min hat på at det kan vise ægte NTSC via AV indgangene. Selv mit 10 år gamle Panasonic klarer det uden problemer.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
ReneBB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 23:56

Det ved jeg det kan, selvom det er et 8 år gammelt sony..

Mit problem var at jeg i starten ikke troede det var et problem og gik og snakkede med kollegerne om at jeg ville købe et kamera herovre, hvor en af dem så begyndte på ntsc/pal snakken, som jeg skød ned hurtigt da jeg jo også har set en del importerede region 1 dvd'er uden problemer..

men alligevel nagede tvivlen mig, og jeg måtte undersøge det lidt så jeg ikke smed 2500 efter noget der ikke kunne bruges uden at være et stort irritationsmoment hver gang.. og jeg falder over ovennævnte indlæg på dette forum, og bliver lidt bange for at min kollega måske havde ret, og derfor retter jeg mit blik mod HD-kamera'ene for der er standarden (næsten) den samme.. Uden at lægge mærke til at indlægget blev skrevet for 3 år siden..

Men tak for at rydde den sidste tvivl fra mig, så triller vi ud på basen og ser udvalget af kamera'er dér, så vi kan spare skatten

Takker, René..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu