recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forbindelseproblemer med squeezebox boom
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketforbindelseproblemer med squeezebox boom

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Emne: forbindelseproblemer med squeezebox boom
    Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 12:38

hej

jeg har fornyligt anskaffet mig en squeezebox boom som jeg er meget glad for, dog har den et problem (måske opsætningsfejl) som jeg vil høre om der er nogen som kan hjælpe med.

når den spiller internet radio så ca. hvert 10-15 mininut står der "stoppet" i displayet og så skal jeg trykke play for at den forsætter med at afspille den radiokanal som jeg var igang med at høre.

den har automatisk opdateret til nyeste firmware, og jeg kører med en wtr54gl router med dd-wtr software (installeret for ca. 5-6 mdr siden). jeg har en 8 mb tdc erhvervs internetforbindelse.

håber der er nogen som kan give et godt råd.

venlig hilsen

christian

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af sarge sarge skrev:

Hvis du kører trådløst, så prøv at forbinde den trådet til routeren - så kan du afgøre om problemet måske skyldes den trådløse forbindelse.
/Tommy
Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af sarge sarge skrev:

Hvis du kører trådløst, så prøv at forbinde den trådet til routeren - så kan du afgøre om problemet måske skyldes den trådløse forbindelse.
/Tommy

hej

jeg har nu test en halv søndag på boom'en.

den virker med en anden internet forbindelse (naboens wifi som jeg fik lov at låne, yousee kabelforbindelse med dlink router) og hvis jeg sætter den direkte på min egen via ethernet virker det også.

jeg tænke det var en gammel dd-wrt firmware som kunne være problemet da den var fra 06, og opdaterede den til 24 sp1 (nyeste)
det hjalp desværre ikke, så kom jeg til at tænke på at det kunne være pga. jeg bruger wpa2 (tpsk-aes) men efter at have prøvet både wpa2 aes og tpsk (begge er iflg. logitech supporteret) så bliver jeg stadig smidt af forbindelsen (måske noget med når nøglen opdateres kan den ikke finde ud af det?).

nogen gode råd?
er der i min opsætning noget som jeg har overset hvor der er en tidsmæssig faktor som pr. en interval gør noget som boom'en ikke kan håndtere. udover jeg har godkendt boom'en til at kunne vække min server/hovedpc har jeg ikke lavet yderligere opsætning.

gode råd anyone?

vh

Christian

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 00:00
Har du målt præcis hvor lang tid der går inden du bliver smidt af?
Har du prøvet at give SB'en en fast dynamisk ip-adresse - (static lease) i dd-wrt?
Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 09:16

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Har du målt præcis hvor lang tid der går inden du bliver smidt af?
Har du prøvet at give SB'en en fast dynamisk ip-adresse - (static lease) i dd-wrt?

jeg har ikke målt det endnu, men jeg vil skyde på mellem 5-10 minutter.

jeg har prøvet med en statisk adresse som lå højere end den dynamiske så mit mediacenter eller ps3 ikke blander sig når den logger på.

jeg har igår også opdateret squeezcenter hvor der iflg. releleasen skulle være "added support for boom". om det er noget med forbindelsen syntes jeg dog ikke fremgår.

http://wiki.slimdevices.com/index.php/Release_Notes

en anden ting som undrer mig, er at den siden søndag har forsøgt at update firmwaren flere gang (5 gange) og jeg kører nu version 33 på selvboomen. der kan da umuligt være så mange updates i omløb, så her må der også være en fejl?

vh

christian

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu