recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iTunes server og NAS (og FTP)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiTunes server og NAS (og FTP)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Harder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Emne: iTunes server og NAS (og FTP)
    Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 13:58

Hej,

Jeg har en iTunes server kørende på min NAS og har et problem, når jeg kobler min bærbare pc mod arbejdets netværk. Jeg er fuldt klar over, at jeg ikke kan tilgå NAS'en, når jeg er på VPN, så det er ikke problemet...

Men jeg vil gerne have en opsætning, så master er på NAS med opsætning så, der sker automatisk kopiering til mit iTunes katalog på min bærbare computer, når jeg ikke er på VPN.

Hvordan gør jeg dette?

En anden ting:

Opsat FTP server på D-Link dns-323 NAS med ny bruger. Jeg har dynamisk ipadresse, så jeg har oprettet en konto hos dyndns.dk som peger på min wan adresse.

Port forwarding er sat op på min router til NAS'en på port 21.

Jeg kan indenfor mit eget netværk bruge FTP - men ikke udefra hverken via WAN adressen eller dyndns adressen.

Hvad kan være galt?

Sidste ting er omkring sikkerhed. I princippet står min NAS med FTP server direkte mod internettet uden firewall. Hvor sikker er NAS generelt?

Med venlig hilsen

Claus Harder
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 19:51
Jeg bruger VPN, men jeg har også trådløst netværk kørende samtidig på min NAS.
Jeg får dermed tildelt en adresse til det trådløse kort fra min egen router og kan derved køre på to netværk samtidig.

Vedr. det andet spørgsmål, så tror jeg du har en firewall i din router. Den forhindrer så adgang udefra.

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu