|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hightower78 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 109 |
![]() Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 19:06 |
Hejsa alle i kloge hoveder Jeg går og overvejer at købe en QNAP TS-109, men er meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Har været inde på følgende oversigt: http://www.qnap.com/images/products/comparison/Comparison_TS 109II.html Og der ser jeg at der ved den største model står: Er der nogle der ved hvad det betyder og om det er noget jeg kan bruge til noget når jeg kun kører med en notebook med Windows XP og Xbox 360'er. Jeg læser det nok selv som en gang marketing crap...men vil meget gerne have jeres mening. På forhånd tak
Redigeret af Hightower78 - 28-Oktober-2008 kl. 19:16 |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
NFS er interessant i kraft af behovet for en høj overførselshastighed til HD-kilder.
De stiller større krav til dit netværk, fordi de har en høj bitrate. NFS er faktisk ikke noget, som Windows understøtter som standard (svjv), men med SMB (Windows) kan man i praksis levere en 10 MB/s ved en trådet forbindelse. Med HD-kilder kræver det så, at du ikke har samtidige brugere i væsentlig grad. (Her er en NAS i reglen ikke mageløs effektiv...) SMB er faktisk ret processorkrævende, og det er jo netop ikke meningen med en NAS. Noget foresvæver mig dog, at der er kommet en opdatering for én eller flere af NAS-mærkerne, som netop adresserer SMB (!) Det er der sikkert andre der kan supplere!? Marketing crap? Ja, det er det, når du bliver skubbet hen imod en beslutning, som du ikke ville have taget, hvis du havde haft den nødvendige faglighed til at vurdere argumenterne ![]() Det, Qnap skriver, er jo reelt nok. Vi skal bare have lidt faglighed ind over ![]() Har du brug for det, som du evt. kommer til at betale ekstra for? Jeg tror, at dine overvejelser skal gå i retning af, hvilke behov du har:
![]() Ad#:
Det stiller nogle krav til din enhed: Kan du sende kommandoer til den, som den reagerer på? Venligst Søren Redigeret af Breddam - 30-Oktober-2008 kl. 23:37 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |