|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stkean ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 19:35 |
Hej allesammen, min søn er ved at bytte om på nat og dag - han spiller på nettet til tidlig morgen og kan så selvfølgeligt ikke passe hvad han skal om dagen. Vi har stort set prøvet andet end fysisk at blokere for internettet, f.eks. mellem 23 og 6. Jeg har talt med TDC, som ikke kan hjælpe. Jeg har tænkt på at koble et tænd-/slukur (m adgangskode?) til, men kan ikke finde et. Har I nogle ideer? Hilsen Stig PS: jeg tror ikke, at sønnen vælger at omgå en natlig blokering med trådløst internet.
|
|
![]() |
|
kmoller ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2006 Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Kig efter noget access control i din router. I min d-link er der mulighed for at lave forskellige access regler baseret på feks. schedules. mvh Kristoffer |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Jeg mener, at jeg har set flere routere, hvor der kan opsættes regler, som er styret af tidspunktet på dagen.
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Ja mange routere har muligheden for diverse access-kontrol. Er routeren ikke "født" med det, så findes der måske en alternativ firmware, der giver mulighed for det.
Men et billigt tænd-/slukur fra f.eks. Harald Nyborg burde også kunne løse problemet. Put internet-modemet og uret i en aflåst kasse, så kan der umiddelbart ikke snydes. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
Stkean ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
Tak for hjælpen. Jeg vil starte med at tjekke routerens mulighederne Hilsen Stig
|
|
![]() |
|
PHN2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 142 |
![]() |
Undskyld, men kan nok godt forstå at TDC ikke kan hjælpe med at opdrage din søn. Sorry, jeg kunne ikke lade være... Når nu han ikke er modtagelig overfor talens brug, så kan din router helt sikkert sættes op til ovennævnte aftensluk. Rigtige mænd læser ikke manualer, men er tit i tvivl. mvh. Per |
|
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak, Per - men med de priser, som TDC tager, burde de da også hjælpe med børneopdragelsen og rengøringen... Hilsen Stig
|
|
![]() |
|
PHN2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 142 |
![]() |
så sandt så sandt. Hvilken router har du? mvh. Per |
|
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Per, tjekker og vender tilbage imorgen. Hilsen Stig |
|
![]() |
|
Byteman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Hvis man ikke gider rode med router så findes dette software også:
http://www.toplang.com/internetlock.htm Som jeg ser det kan det også styre tidspunkter m.m. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Byteman, tak for input - kigger også på softwaremuligheden...' Hilsen Stig |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |