recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoundbar?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar?
    Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 12:36

Hej

Min bror havde meget glæde af den hjælp han fik til valg af TV, så nu har han bedt mig spørge om nogle kan hjælpe med valg af soundbar? Jeg aner intet om Soundbars, da jeg selv er til "rigtig" surround, men når han nu ikke vil have alle de højtalere hængende må jeg jo respektere hans ønske

Han har kigget på Samsung HTX810 og Phillips HTS8100 og vil have nogle råd om hvilken han skal vælge?

Nu ved jeg som sagt ikke noget om disse, men skal den være fremtidssikret, bør man vel kunne tilslutte en Blu Ray afspiller og det er jeg i tvivl om man kan på disse

Håber i kan hjælpe

Jørn

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 19:10

Der skulle være diverse tilslutninger på sådanne, men der kommer ikke nogen lyd ud af dem som man kan kalde Surround, derudover vil den lyd der kommer fra en Soundbar være bedst sammen med en SW.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 00:50

Jeg tror simpelthen ikke man kan få noget der bare er nogenlunde acceptabelt ud af disse soundbars. Og det vil med garanti aldrig nå op på siden at den ægte vare. Som jeg ser det er det ikke meget mere troværdigt end når producenter siger at man kan surround fra 2 højttalere.

Jeg har aldrig hørt dem, men så vidt jeg ved kræver det at man har helt frie vægge for at lyden skal kunne komme uhindret frem. Hvor mange har det?!

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 01:11

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg har aldrig hørt dem, men så vidt jeg ved kræver det at man har helt frie vægge for at lyden skal kunne komme uhindret frem. Hvor mange har det?!

Ikke nødvendigvis.

Det er projekteret lyd, dvs. det skal bare have en flade eller flere at reflektere lyden på, så er det op til signal pocessoren at beregne hvordan lyden skal udsendes - i forhold til rummets størrelse og indretning - for at det lyder mest optimalt.

Jeg ville heller ikke personligt erstatte rigtig surround med en soundbar, men omvendt er det efter min mening noget bedre end stereo, så hvis det er den mulighed der er for surround lyd  (uanset grund) , så er det jo fint  

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu