|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
simonselmer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Status: Offline Point: 144 |
![]() Sendt: 03-November-2008 kl. 13:36 |
Hej Mit Acer Idea 500 mediacenter har en kobi analog og digital tuner, men det er jo vist en DVB-T tuner. Jeg ville jo meget gerne hvis jeg kunne få noget digital signal fra Stofa men UDEN en zaptor boks. Hvis jeg skal have sådan en så ryger ideen jo i vasken hvis jeg skal skifter kanal på en ekstern boks. Så hvad er løsningen? Kan man købe noget hardware til sit mediacenter der afløser den setup boks? Lige som min ven der har en DVB-C tuner (tror jeg) indbygget i sin nye fladskærm, han behøver jo ikke en zaptor boks. Kan man noget lignende til sit mediacenter og hvordan. En ny bedre tuner til centret måske? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Kan bruges både til DVB-T og DVB-C (kabel tv) Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
simonselmer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
Super. Kan se at der er et par andre tråde omkring omkring dette produkt. Vidste ikke det var til det. Kan du udbyde hvordan det virker for jeg er lidt i tvivl om denne boks kan modtage det digitale signal og sende det via USB ind i mediacentret, kan det så ses i Windows Mediacenter som jeg gør med det analog i dag? Eller SKAL jeg bruge dvbviewer eller hvad det hed. Jeg vil jo gerne at det kommer til at virke som i dag i Windows Mediacenter. En ting omkring det tekniske. Skal jeg have andet end den boks? Det er noget med jeg får et kort fra Stofa ikke sandt, så jeg behøver ikke få den Zeptor boks. Men skal jeg også have sådan en viaaccess kort som jeg har set i en anden tråd? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Jeg kender ikke så meget til MCE, men mener jeg har læst at det ikke understøtter digital TV, men kortet virker ihvertfald med DVBViewer. Hvis der skal bruges kort til Zaptor skal du også bruge kort til denne løsning samt et CA modul til den kodningsstandard Stofa eventuelt anvender. Hvis der ikke skal bruges kort til Stofa, skal du heller ikke bruge CA modul. Technotrend kortet virker i øvrigt nøjagtigt som en indbygget tuner, det er bare tilslutningen der er anderledes. Flemming Redigeret af fltk - 03-November-2008 kl. 14:28 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Du skal IKKE købe technotrend til MCE....Kun hvis du vil bruge DVBviewer eller DVBbridge, SAGETV eller lignende. Uden at fornærme dig, så vidner dine spørgsmål i denne og andre tråde om at du er novice for hvad angår PC/ HTPC, og så er Technotrend sammen med Vista Media Center Absolut ikke noget for dig...
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Hehe, helt i orden :) Det er forståeligt ud fra de spørgsmål jeg lige får fyret af. Jeg er bestemt newbie i HTPC området. Vil dog ikke sige det på det alm. område, men har droppet at følge med i det tekniske i forhold til for nogle år siden. Så er det jo godt at hente erfaring fra folk der følger med på de specifikke områder. Kender du så en produkter der funker sammen med MCE? |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Floppy/fireDTV virker med Vista/XP MCE. bemærk at det skal væres DVB-C til Stofa kabeltv.. Redigeret af Pizzabager - 03-November-2008 kl. 15:44 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |