|
Mappe (el.lign.) til DVD’er med cover |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Baseman
Bruger Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
Emne: Mappe (el.lign.) til DVD’er med cover Sendt: 10-November-2008 kl. 19:21 |
|
Der er tidligere spurgt til egnet opbevaring af mange DVD'er her - men ikke helt det, jeg søger. Er der nogen her, som kender til mapper, eller løse 'blade' til ringbind, eller lignende, som både har plads til DVD og coveret? Jeg vil godt spare plads på hylderne, men vil ikke nøjes med de løsninger jeg hidtil har fundet, som kun har plads til DVD'erne. Desuden må det godt være en lidt pænere løsning end at have coveret liggende i A4-lommer ved siden af. Redigeret af Baseman - 10-November-2008 kl. 19:22 |
||
Baseman in color
|
||
Baseman
Sendt: 21-Marts-2009 kl. 16:28 | |
Nå, der findes nok ikke sådan noget. Øv. En søgning på nettet viser to ting: 1) Der er andre end mig som savner en mulighed for at proppe både dvd'er (eller bluray el.lign.) og de tilhørende covers i mapper der passer ind i reolen, uden at fylde tilnærmelsesvist så meget som separate dvd-æsker. Det ender ofte med at klippe covers til, så de passer i mindre æsker - noget som jeg ikke er parat til at gøre! 2) Ingen har tilsyneladende gidet fremstille noget sådant. Nettet flyder med diverse tasker og kufferter som kan indeholde et hav af skiver, men ikke med covers. Det tættest jeg er kommet, var en lille kassette som havde plads til begge dele, men den var tydeligvis ikke beregnet på at stå i en reol. |
||
Baseman in color
|
||
detoch
Super bruger Oprettet: 22-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 331 |
Sendt: 21-Marts-2009 kl. 19:21 | |
Der er da en mulighed for at skifte.. http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=2 4725
|
||
|
||
Baseman
Sendt: 22-Marts-2009 kl. 11:38 | |
Tak for forslaget! Jeg har faktisk stødt på denne mulighed under min søgning. Der er ikke angivet mål, men ud fra coveret og skiverne vil jeg sige at det i hvert fald ikke er A4-størrelse, om det ser ikke ud til at de leverer mapper som passer til. |
||
Baseman in color
|
||
detoch
Super bruger Oprettet: 22-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 331 |
Sendt: 22-Marts-2009 kl. 22:00 | |
Du kan også købe en mappe de kan være i! http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=52021 Så er det bare om at gå i gang... |
||
|
||
Baseman
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 13:34 | |
Jeg giver det et forsøg. Umiddelbart ligner det mere et hylster som er egnet til transport, end til at stille i reolen ... men jeg kan selvfølgelig prøve at bestille et enkelt først, og se om den kan stå på en hylde uden at 'trille ud' pga. de runde former. |
||
Baseman in color
|
||
detoch
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 14:26 | |
Du skal have en reol med god plads.. for den er breddere end et dvdcover.. De kan godt stå ved siden af hinanden. men de fylder lidt.. der kan være 25 film i sådan en mappe.
|
||
|
||
Baseman
Sendt: 27-Marts-2009 kl. 20:36 | |
Jeg endte med at købe de foreslåede DVD-lommer fra AM. Jeg har fundet ud af, at de passer fint sammen med Esselte "A5-størrelse" ringbind (og sikkert også alle andre fabrikater som laver ringbind i denne størrelse). Det kan godt være at lidt af charmen ryger, i forhold til at have hver DVD stående for sig selv i reolen. Til gengæld er det lettere at gemme en film, man ikke har tænkt sig at se særlig tit, når den kun fylder ca. en mm i bredden, i stedet for de 1½ cm som et DVD-hylster fylder. En fordel ved løsningen er, at man altid vil kunne "vende tilbage". Når man ikke ødelægger coveret, kan det sagtens ryge tilbage i en DVD-æske, hvis behovet skulle vise sig. Og der er jo heller ikke noget til hinder for at DVD-film man har et specielt kærligt forhold til, fortsat kan få lov at stå i reolen i det oprindelige cover. Jeg er i hvert fald godt tilfreds med løsningen. |
||
Baseman in color
|
||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24782 |
Sendt: 27-Marts-2009 kl. 21:32 | |
Hvor mange købte du og hvad kostede det at få dem sendt?
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
Baseman
Sendt: 27-Marts-2009 kl. 22:42 | |
10 pakker - og fragten blev 75 kr. (Købt hos burnalot.dk) ... Så det er ikke for at spare penge at man gør det her - kun for at spare plads. Hvis du vælger løsningen med at fylde dem i "A5" mapper, så kan jeg sige at 25 lommer er lige i overkanten af, hvad der er plads til. Antallet afhænger selvfølgelig af mappens størrelse og hvor mange lommer der kommer to DVD'er i. Redigeret af Baseman - 27-Marts-2009 kl. 22:44 |
||
Baseman in color
|
||
detoch
Sendt: 28-Marts-2009 kl. 06:45 | |
Ellers kan man købe dem hos www.discoworld.dk til 47 kr for en pakke med 25 stk. Fragten er der 54 kr. |
||
|
||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24782 |
Sendt: 28-Marts-2009 kl. 09:10 | |
Ja, billigt er det ikke. Der kan kun være et cover i hver, så man kan se det, Ikke? Det vil jo så koste mig en halv formue. |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |