recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af Receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Adventurous Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af Receiver
    Sendt: 14-November-2008 kl. 16:14

Hej alle,

Jeg har brug for jeres hjælp til at vælge ny Receiver. Jeg har lige købt en Sony STR DG820, men den har jeg fundet ud af ikke kan bruges på den måde jeg vil bruge den på.

Jeg har TV med HDMI, PS3 med HDMI, Xbox 360 med Component, DVD optager med component og Wii med component. Sat box fra You see med Scart.

Den må max koste 5.000, hvis det er muligt.

Her er min fejl fra min Sony STR DG820, som jeg har forstået så kan den ikke køre som jeg vil?

Den er sat til på følgende måde.

Fra TV med HDMI til HDMI out på receiveren + Fra TV med component til Monitor out på Receiveren.

Fra PS3 til HDMI BD på receiveren (der har jeg både billede og lyd)

Fra Xbox360 med component til Sat In på receiveren og lyd til audio in (her har jeg kun lyd og ingen billede?)

Fra Sony DVD optager med component til DVD på receiveren og lyd i DVD in med digitalt coaxial (her har jeg også kun lyd og ingen billede?)

Fra Wii med component til Video 1 på receiveren og lyd til audio in (her har jeg også kun lyd og ingen billede?)

Hvad gør jeg forkert, mener selv at jeg har prøvet alt.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Hilsen

Kenni

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 22:54
Du må da lige et smut forbi din forhandler, han må da kunne hjælpe dig med en god løsning, specielt hvis den ikke lever op til dine forventninger
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 10:05

Den er desværre købt på nettet, så jeg må bare returnere den og finde en anden.

Nogen der kan hjælpe med gode idéer til hvad jeg skal købe?

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 11:04

Hejsa

Jeg tror ikke det er din forstærker der er problemet men din tilslutninger:

Du skal tilsluttet TV til HDMI out på din forstærker, derefter skal du tilslutte dit grej til indgangene på forstærkeren enten HDMI eller Component (husk at component tilslutning kræver et seperat lydkabel enten optisk eller coax)

Du skal huske at indstille de forskellige indgange modes (eks. DVD) til at være component eller HDMI osv. det kan god være lidt langhåret og foretage disse indstillinger.

Nogle forstærkere har en menustruktur som leder tankerne tilbage til de første mobiltelfon, idet de disse menu loop`s som hvor man skal gennem samtlige menuer inden man når fremtil det man skal bruge.

PS: Vil du have en ny forstærker vil jeg foreslå du kikker på enten Denon eller Onkyo det er begge gode bud...Har selv en Denon AVR-1909 som jeg super glad for den koster 4300 kr.

Redigeret af Puma - 15-November-2008 kl. 11:06
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 16:03

Hej Puma,

Tak for dit svar, har kigget lidt på Denon og ser ret lækker ud og dækker de behov jeg har. Så det bliver nok den jeg køber i næste uge.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu