|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jacob1712 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-November-2008 Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 15-November-2008 kl. 07:47 |
Jeg har en Mac mini (2GHz), hvor jeg har koblet en FireDTV box og anvender EyeTV til at se Yousee kabel TV. Det virker helt suverænt, jeg er yderst tilfreds med setup'et. Mit eneste problem er at når jeg skal se Kanal5 HD, som er den eneste HD kanal jeg har, så fungerer det ikke godt. Billedkvaliteten, opløsningen og alt det der er som det skal være, men den kan bare ikke rigtigt følge med. Det virker som om at den kun når at vise 15-20 billeder i sekundet, i hvert fald giver det samme effekt. Hvad kan dette skyldes? Jeg har lagt mærke til at CPU forbruget går fra 15% til 75% når jeg skifter til K5HD kanalen. Det skal lige nævnes at jeg kan se HD film i mkv format (og andre) uden problemer med VLC player. Mistanken går lidt på at EyeTV ikke er effektivt nok til at dekode eller at grafikkortet i mac mini ikke er godt nok. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Du har ret....Dit onboard intelkort kan ikke aflaste CPU'en, hvorfor CPU må tage sig af det hele, du kan købe dig et Grafikkort der kan håndtere dekodningen af HD materiale....Hvis bare det kunne være i en MAC mini
![]() |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
jacob1712 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-November-2008 Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Tak for svar. Det var en skam, så må jeg vel se om der ikke kommer en eller anden magisk usb grafik accelrator på markedet en dag.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |