|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1184 |
![]() Sendt: 17-November-2008 kl. 21:38 |
Hejsa Skal lige igang med et par LP er og har USB udgang på ploven hvilken free program kan I anbefale til det |
|
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50 Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III Squeezebox duet/Radio og IPAD NAS Synology 211 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Spilleren blev vel leveret med noget SW gjorde den ikke.? Der skal jo noget til at styre optagelsen. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1184 |
![]() |
nej det gjorde den faktisk ikke....
|
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
Jeg må være ærlig og sige at det tab du vil opleve fra usb pladepiller til data langt overstiger prisen for at hente musikken eller købe den på cd. jeg forstå udemærket baggrunden for at købe sådan en, men i min verden er tabet ved overførslen alt for stort.
|
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Gå på www.download.com og find et program der hedder Audacity det skulle kunne bruges, og et der hedder Db Power Amp, Audacity overfører musikken i .waw til PCen og derefter bruger du Power Amp til .waw>MP3 konvertering. Konvertering er jo naturligvis ikke nødvendig hvis du vil have musikken på CD. Redigeret af Radiomanden - 17-November-2008 kl. 21:54 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
tak for hjælpen er der andre forslag eller fungere det program godt? jeg skal kun have noget fra LP i en speciel anledning og den er ikke udgivet på cd så...og kan leve med kval.forringelsen i et sådan tilfælde ..
|
|
![]() |
|
DarkStar ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
![]() |
OSX eller Windows?..
Audacity er et rigtig godt program (både OSX og Windows) - du skal bare bruge noget tid på indstillingerne. Nu ved jeg ikke hvilket "tab" det er Kim Olsen snakker om, men hvis du har ordentligt udstyr og bruger lidt tid på at sætte dig ind i tingene, kan du sagtens lave et vinyl-rip der er minimum lige så godt som en købt CD, rent lydmæssigt. Tålmodighed og hardware er nøglen. Optag evt. i 96kHz/24bit i Audacit, og så lav en nedsampling til 44kHz/16bit før du brænder den til CD (ellers er den ikke kompatibel med CDDA standarden) -Så er du sikker på at få alle detaljer med - også dem du ikke vil opleve på en købt CD, eller når du har nedsamplet, ganske enkelt fordi der ligger mere information på en vinylskive end der gør på en CD. Optag ét spor af gangen så du har mulighed for at få en så støjfri optagelse som muligt. Det er en god idé at rense pladen først (demi-vand + en lille bitte smule opvaskemiddel) - Få evt. også fat i noget pick-up rens. Der findes en del programmer til at fjerne (statisk) støj med - sørg for at gøre dette når du har rippet i 96/24bit. Der ligger en funktion til det i Audacity, men der er en del standalone programmer som er markant bedre. Igen kommer det an på om det er til Mac eller Windows du skal bruge det. |
|
An a day...
|
|
![]() |
|
![]() |
Super info darkstar -havde ikke lige tænkt på opvasken Tørrer du bare af med micro klud med d-vand eller skal de "spules" |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Jeg har brugt Audacity. Det virker fint.
Jeg har brugt min Thorens-pladespiller->Hafler-forforstærker->phono-> >mini-jack-kabel->lydkort Kablet har noget at sige, men det svageste led i ovenstående opsætning er lydkortets evne til at omforme lyd til bits (analog->digital) - altså lydkortets D/A-konverter. Jeg overspillede i sin tid i omegnen af 25 LP'er, men min manglende erfaring gjorde, at jeg gemte i 128 Kbit ![]() Jeg kunne ikke høre forskel på mine pc-højttalere ![]() ![]() Når du har optaget med Audacity, skal du bare bruge en af de gængse programmer til konvertering, hvis det er aktuelt. Om det er iTunes, Mediamonkey eller noget tredje er ligegyldigt ![]() Mht. kvaliteten af den musik, som du optager og bearbejder, er jeg nok på linje med kim olsen. Især, hvis du har købt en af de dér nye usb-grammofoner. Men det skal du jo afgøre helt selv. Her er vores mavesure indspark af mindre betydning ![]() Nåja, ser lige, at det er en speciel anledning... Glem bare det sidste ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Søren Min plov er en projekt debut til 3k så jeg håber den kan klare opgaven nogenlunde uden det går helt i low fi og dog heller ikke super hifi Pc er en dell M1530 så lydkortet?Videokort NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikeret grafikhukommelse
Jan
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Jaja, den skal nok klare det.
Næ, lo-fi var, hvad jeg opnåede med min vanvittige konvertering til 128 Kbit ![]() Du må kaste dig ud i det! Det skal nok blive både sjovt og lærerigt! Så kan du jo lige vende tilbage og fortælle, om du opnåede et godt resultat. Venligst Søren |
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
![]() |
Jeg har optaget omkring 50 plader med Sony Sound Forge 9. Free er det bestemt ikke, jeg har prøvet et hav af programmer, men Sound Forge har klart det bedste modul til at fjerne støj. Audacity er nemt og gratis, men modulet til at støjrense er ikke særligt imponerende. Jeg har brugt 4 til 5 timer pr plade (Jeg er noget af et fedtøre). Og det er kun musik jeg bare ikke kunne skaffe. Ellers er det ikke besværet værd. Men det er skægt.... Man får hørt en masse musik, som man ikke har hørt i årevis. Redigeret af Jwin - 18-November-2008 kl. 12:37 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |