|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() Sendt: 19-November-2008 kl. 12:26 |
|
Er der nogen der er bekendt med en god stabil ekstern harddisk, der kan lave automatisk backup, og som (meget vigtigt) kan køre med et enkelt (og dansk, også meget vigtigt) interface?
det er en jungle at søge frem til sådan noget syns jeg... for alle producenterne kalder det noget forskelligt.. |
||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
||
![]() |
||
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 858 |
![]() |
|
Det du søger efter er tilsyneladende en ekstern hd med tilhørende software der laver backup - jeg ved ikke om dette findes, jeg bruger selv Acronis 11 - programmet er godt nok på Engelsk, men når det først er sat op, så kører det bare af sig selv. Acronis koster selvfølgelig lidt, men med den lave dollar kurs er det en god investering, for det fungerer bare når uheldet har været ude
|
||
![]() |
||
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
|
http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=84
|
||
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
||
![]() |
||
viol8r ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 277 |
![]() |
|
Det bedste interface og automatisk backup? Ingen tvivl efter min mening: http://www.apple.com/timecapsule/ |
||
![]() |
||
david79 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2008 Sted: mn, USA Status: Offline Point: 173 |
![]() |
|
Køb en billig NAS box.
Jeg vil forslå en http://www.synology.com/enu/index.php - de laver fantastiske harddisk bokse, som du bare sætter på netværket. Så sætter du 2 diske i den som kører Raid 1 (Dvs. at der ligger det samme på begge diske). Derved vil du stadigvæk have din backup, selvom en disk går i stykker. Jeg er ikke helt sikker på om den har et dansk interface, men den er meget simplet og nemt at gå til gennem et web interface (Meget nemt at bruge). Så finder du bare et simplet backup program, afhænding af hvad du skal bruge - løbende backup eller "bare" en kopi af alt hvad du har. |
||
![]() |
||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
|
Kan Apple's køre på en vista maskine?
har også overvejet at bruge min egen qnap til det, den har muligheden for remote replication, men så skal jeg jo bruge min egen kostbare lagerplads på det... sagen er at det er til mine forældre, som alt for længe, ikke har taget backup af noget som helst... og nu har de efterhånden 5 børnebørn, og jeg mener det er på tide de får en løsning, hvis der skal være en chance for at begge mine forældre kan benytte det, skal det være dansk, og da jeg selv bor 300km væk, så jeg har ingen mulighed for at hjælpe hvis noget går galt. det er selvfølgelig idéelt at det er noget der kører helt automatisk, men det vil med et nas drev nok kræve at det er noget der kører døgnet rundt, noget de ikke er alt for begejstrede for i forvejen, så en ekstern harddisk der starter sammen med pc'en er mere relevant... |
||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
|
løsning er ikke så brugbar. Time Machine er en del af Mac OS X. Er der ikke et smart tool indbygget i Vista der selv tager backup af relevante data ? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |